Rolex Sub 5513, 1680 of IWC Aquatimer '60s

Deze 5513 uit 1968 is voor ongeveer 4400 euro weggegaan

http://catalog.antiquorum.com/catalog.html?action=load&lotid=231&auctionid=144

Super idee!
Helemaal mee eens.
Maar volgens mij kost een 5513 wel meer als 3000 euro,als ik zo is rond kijk op internet.

Check de prijs van Antiquorum New York lot 234 15/Mar/2006 (USD 2,600), Sotheby’s New York lot 305 08/12/2006 (USD 3,600), Sotheby’s New York lot 42 08/06/2006, (USD 2,760).
Soms kan een belangrijke retailer de prijs van het horloge opdrijven. Ook zijn er 5513 met Gas escape valve, die het horloge duurder maken.

Ontzettend bedankt. Ben net oook aam het kijken in jullir archief.
Even voor jou,… de 5513 die ik op het oog heb is perfect en met allen papieren en originele box, uit '68… ca. 5500 euro.
Is dat reeël? Als ik zo je prijzen lees???

Wat bedoel je met perfect… een horloge uit '68 wat in originele staat verkeerd heeft tekenen van ouderdom. Verzamelaars willen een horloge waar weinig aan gedaan is en zoveel mogelijk onaangetast is, maar waaraan je kunt zien dat het heeft geleefd. Heb je het idee dat de wijzerplaat is opgeknapt? Een wijzerplaat uit '68 kan er niet als nieuw uitzien (is immers al 40 jaar oud). Is de kast veel gepolijst? Kloppen de kast- en uurwerknummers met het certificaat? Wat is de herkomst van het horloge?
5500 is niet per se te veel maar het hangt van deze aspecten af.

Bedankt,

nee natuurlijk vintage met licht vergeelde indexen, uiteraard licht gedragen staat. Juist vintage zoals het bedoeld is. Ik wil juist geen gladde, glimmende nieuw gepolijste submariner. Krijg je meteen zo’n nep-gevoel van al de fakes op de markt.
De nummers kan ik pas morgen checken,… maar als die kloppen en de staat goed origineel vintage is kan de prijs kloppen???
Bedankt.

Philip Stahl van Steiner heeft mij een tip gegeven hoe je bij een Rolex en andere modellen met geboorde lugs kunt zien of de kast bewerkt is.
Vaak zitten die gaatjes dan niet meer mooi in het midden. Bij de bovenkant is er bijvoorbeeld veel meer staal weg dan aan de onderkant.

@Sold ’ 5500 is niet per se te veel maar het hangt van deze aspecten af…

Ik zou nu graag een orginele 5513 willen kopen voor 5500,= die nog zo kompleet is in zijn toebehoren als dat hij toendertijd verkocht is. Prijzen zijn al een tijdje aan het exploderen van vintage sport rolexen, vooral diegene met plexiglas. Nu dat de eerste seadwellers, explorers, red subs enz. haast onbetaalbaar worden, wijkt men vaker uit naar ‘iets’ minder zeldzame exemplaren. Dat merk je hier in NL niet zo goed omdat er ook nauwelijks genoeg aanbod is maar in de horloge landen waar veel meer liefhebbers en verzamelaars zijn, proberen velen voordat het te laat & te duur wordt juist deze komplete modellen nog aan te schaffen om hun collectie te verbeteren.

Wat mij ook opvalt is dat zeker niet alle rolexen die door de veilinghuizen worden aangeboden geheel orgineel zijn zoals men wel in de beschrijving verteld. Neem nu bijv. deze rolexen bij Antiquorum d.d. 25-11-2006 Lot no. LOT 194 & 197 http://catalog.antiquorum.com/catalog.html?action=load&lotid=194&auctionid=148 & http://catalog.antiquorum.com/catalog.html?action=load&lotid=197&auctionid=148 waar de L van Rolex zover links staat dat hij bijna van de wijzerplaat valt ; - ) Is niet ok, zeker niet als men in het Grading System [ omschrijving en conditierapport ] aangeeft dat de wijzerplaat orgineel is ?? Of de 6202 TOG http://catalog.antiquorum.com/catalog.html?action=load&lotid=320&auctionid=144 waar haast niets van orgineel is en d.d. 12-11-2006 met Lot no. LOT 320 verkocht is aan een onwetende online bieder voor sfr. 25 K die er nog steeds mee in zijn maag zit.

Maar deze incidenten zul je wel gelezen hebben op de internationale rolex forums. Vraagje; Hoe komt men bij de veilinghuizen dan tot zo’n beslissing om een onjuiste beschrijving te plaatsen als haast iedereen die er serieus mee bezig is, weet dat het om een marriage, fake of redone gaat??? Ligt het aan de deskundigheid? Je zou haast zeggen dat dat bij Antiquorum niet het geval kan zijn, toch?

Groet Philipp Stahl

dat is echt schokkend wat je daar schrijft philipp,dat is de laatste plaats waar je dit soort miskleunen zou verwachten.
als het daar ook verkeerd gaat waar moet je dan terecht !
heeft die bieder op lot 320 dan niet gewoon recht op geld teruggave ?
is het jou trouwens weleens overkomen dat je een vintagehorloge per abuis hebt verkocht,en het later bleek dat het toch niet helemaal origineel was.
hoe zou je dan handelen terugnemen?

Ik kan en wil niet ingaan op specifieke incidenten bij andere veilinghuizen of waardeoordelen geven. Natuurlijk komt het voor dat iets achteraf niet (volledig) goed blijkt te zijn of dat iets over het hoofd wordt gezien, ook bij ons. Ik zal de laatste zijn die expertise verabsoluut en het als exacte wetenschap ziet. Een bonafiede veilinghuis neemt in dat geval z’n verlies en zal dus ook proberen te voorkomen om iets waarover onduidelijkheid bestaat aan te bieden zonder daar duidelijk melding van te maken. Je bent in mijn ogen dus juist beter af als je koopt bij een betrouwbaar veilinghuis. Bij Sotheby’s hebben we voor dergelijke gevallen i.i.g. een garantieregeling.

@ Long --> heeft die bieder op lot 320 dan niet gewoon recht op geld teruggave ?

Zou je wel zeggen maar voordat dat geregeld is, zijn we weer een tijdje verder. Is namelijk lastig vanwege hun waterdichte algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan en daarbij heb je dan een deskundige nodig die het tegendeel bewijst van wat een deskundige zegt.

Voorbeeld: Er is afgelopen jaar een enorme ophef geweest rondom de rode Rolex Daytona Paul Newman die een tijdje geleden voor een record bedrag is verkocht aan Eric Clapton. Hij werd er zo ziek van dat er steeds meer rode Daytona’s opduiken dat hij hem weer via Antiquorum wilde laten veilen, gaat hier om 300k+. Toen hij hem aanschafte verzekerde Antiquorum + Rolex Zuid Amerika heb dat alles orgineel is maar nu net voor het begin vd veiling heeft Rolex Geneve aangegeven dat de wijzerplaat niet ok is met als gevolg dat de advokaten van beide partijen een compromie proberen te sluiten en het horloge vlak voor de veiling is terug getrokken…

Credo: Vaar alleen op je eigen kennis en ervaring en staar je niet blind op het logo van een aanbieder. Bij twijfel kun je je vraag altijd op een desbetreffend forum plaatsen voordat je tot aanschaf over gaat.

@ Sold --> Begrijp dat je ervoor betaald wordt om jullie geloofwaardigheid hoog te houden en tevens graag wilt scoren op de NL horlogemarkt. Echter dit is een forum waar je nu aan deelneemt en waar je juist wel antwoord moet geven op de gestelde vragen. Je weet net als ik dat ik ook voorbeelden bij jullie kan aanhalen maar dat vind ik niet correct. Vraag blijft dus staan waarom de deskundigheid van het aanbod niet altijd 100 % is EN toch wordt besloten om het te veilen…

Groeten Philipp

P.s. heb genoeg ‘leergeld’ betaald in de afgelopen 20 jaar ; - ( waardoor ik wat voorzichtiger ben geworden, scheelt ook als je van bekende koopt waar je altijd op terug kunt vallen.

Volgens mij heb ik heel duidelijk antwoord gegeven: Er bestaat geen 100% deskundigheid en wanneer achteraf blijkt dat we ernaast zitten, nemen we onze verantwoordelijkheid. Dat er ook bij ons wel eens wat mis gaat meen ik eerder ook al te hebben erkend. Laat ik op de vijandige toon van uw reactie verder niet ingaan.

philipp Schreef:

@ Sold --> Begrijp dat je ervoor betaald wordt
om jullie geloofwaardigheid hoog te houden en
tevens graag wilt scoren op de NL horlogemarkt.
Echter dit is een forum waar je nu aan deelneemt
en waar je juist wel antwoord moet geven op de
gestelde vragen.

Het lijkt me toch dat niemand antwoord MOET geven op gestelde vragen…Ook niet op dit forum!

En als U vindt dat dat wel moet, heb ik een vraag voor U: Wat is, in procenten uitgedrukt, de gemiddelde marge die U maakt op ieder verkocht horloge in Uw zaak? En wat is Uw netto winst?

Groet,

Richard

RichardT Schreef:

Het lijkt me toch dat niemand antwoord MOET geven
op gestelde vragen…Ook niet op dit forum!

En als U vindt dat dat wel moet, heb ik een vraag
voor U: Wat is, in procenten uitgedrukt, de
gemiddelde marge die U maakt op ieder verkocht
horloge in Uw zaak? En wat is Uw netto winst?

Groet,

Richard

en wel eerlijk antwoord geven :smiley:

Sold Schreef:

Volgens mij heb ik heel duidelijk antwoord
gegeven: Er bestaat geen 100% deskundigheid en
wanneer achteraf blijkt dat we ernaast zitten,
nemen we onze verantwoordelijkheid. Dat er ook bij
ons wel eens wat mis gaat meen ik eerder ook al te
hebben erkend. Laat ik op de vijandige toon van uw
reactie verder niet ingaan.

(tu)

Zoals al vaker aangegeven is vraagprijs helaas niet altijd de eindprijs maar een gezonde marge die elke onderneming hanteert, zullen ook wij doorberekenen, is helaas niet zo hoog als bij jullie ; - ) en ik denk dat wij het veel meer moeten hebben van de omloopsnelheid, vakkennis en service.

De vijandige toon zoals je het aangeeft, was zeker niet de bedoeling, ik ken je persoonlijk niet dus waarom zou ik je aanvallen. Gaat mij en velen die de internationale veilingen serieus volgen alleen om het feit dat het als onbegrijpelijk overkomt dat de toch wel eenvoudige info die ter beschikking staat niet altijd wordt toegepast. Begrijp ook best dat je daar geen antwoord op kunt geven, al zou je het willen ; - )

Voor de rest wens ik je heel veel plezier en succes in jou boeiende vak toe.

Gaat je goed, grt.Philipp

Master-Fan Schreef:

RichardT Schreef:


Het lijkt me toch dat niemand antwoord MOET
geven
op gestelde vragen…Ook niet op dit forum!

En als U vindt dat dat wel moet, heb ik een
vraag
voor U: Wat is, in procenten uitgedrukt, de
gemiddelde marge die U maakt op ieder
verkocht
horloge in Uw zaak? En wat is Uw netto
winst?

Groet,

Richard

en wel eerlijk antwoord geven

okee mannen het is weer zo ver zandzakken voor de deur de vulkaan staat weer op uitbarsten …toet toet

Wel nee…relax! B)

philipp schreef :…om het feit dat het als onbegrijpelijk overkomt dat de toch wel eenvoudige info die ter beschikking staat niet altijd wordt toegepast.

het lijkt net of je zegt : ze weten het wel , maar veilen het toch :wink:

Long Schreef:

het lijkt net of je zegt : ze weten het wel , maar
veilen het toch

Long schreef ook al: okee mannen het is weer zo ver zandzakken voor de deur de vulkaan staat weer op uitbarsten …toet toet

Wat wil je nu bereiken, met dit soort berichten stuur je volgens mij alleen maar aan op zo’n uitbarsting, laten we ons nou toch eens gewoon bij het onderwerp houden, das toch niet zo moeilijk. En over alle andere zaken kun je beter contact met de betreffende persoon opnemen en om een opheldering of toelichting te vragen.

Ruud