Een vraag voor de kenners
Dit is een sub uit 2002 (complete set) met redelijk wat draagsporen (vooral op de band).
De bezel zit vast…
Horloge heeft nooit een service beurt gekregen.
Wat is dit exemplaar waard???
Lastig, wel een mega leuk horloge! Maar 17 jaar gedraaid zonder verse olie, kapotte bezel. Dat kan zo een beurt van 800/1000 euro worden.
Sub blijft wel een tof ding.
Ben je voornemens om te verkopen?
4- 4,5k
Hoe het bij Rolex zit weet ik niet. Maar bij Seiko is dit vaak een combinatie van vuil en een uitgeharde pakking. Niet per se duur om te fixen dus
Als je een zo hoog mogelijke prijs voor het horloge zou willen krijgen, zou ik het laten repareren en servicen bij een gerespecteerde horlogemaker. In ieder geval niet de krasjes willen wegwerken d.m.v. polijsten, dit wordt door verzamelaars over het algemeen niet gewaardeerd.
Na reparatie en service is een full set rond de 6k waard naar mijn idee.
Hiermee rekening houdend zou ik de huidige waarde 5k schatten.
Dat was ook mijn eerste gedacht.
Kan gewoon vuil zijn waardoor de bezel vast zit.
Die bezel is het probleem niet, die wip je er zo af. Beetje debris eruit peuteren en voila. Alle prijzen die genoemd worden zitten toch aan de lage kant denk ik. Een servicebeurt kun je bij W&V laten uitvoeren, kost rond de 300,-.
Dat klinkt leuk, maar gezien hoe lang de olie niet is ververst, zal het e.e a vast versleten zijn. Onderdelen zijn duur, dat loopt snel op.
Blijft koffiedik kijken natuurlijk.
Denk ook 5k.
Voor alle duidelijkheid, horloge is niet van mij, maar gewoon even de voelsprieten uitsteken bij de kenners om er een waarde op te plakken
Als ik me niet vergis 275 zonder stukken.
Kom je al snel met nieuwe parts ergens richting 500€ denk ik, of heb ik het volledig verkeerd voor?
Hoeveel wil de verkoper er voor hebben?
Bij die 275 zit vaak het servicen en afregelen, vervangen van de pakkingen en de test op waterdichtheid. Dit starttarief verschilt per horlogemaker.
Onderdelen komen hierbij en zijn p.s. best prijzig, kan ik uit ervaring vertellen.
Ik ook ik zat voor mijn 16610 snel op 495€
Zover ik begrepen heb is een verse beurt bij Rolex ergens rond de €800/1000 ongeacht de onderdelen die vervangen moeten worden.
Advies is ook om een Rolex altijd bij Rolex te laten servicen, de enige manier om er ook daadwerkelijk originele Rolex onderdelen in te krijgen.
Was dat bij Rolex of vrije horlogemaker?
Vrije horlogemaker, @robertodebokx.
Zeer tevreden over de service trouwens, geraakt nog aan originele parts en geeft 2 jaar garantie.
Tijdens de service ook voldoende informatie en foto’s over het proces.
even wat sluikreclame
Onzin, Rolex onderdelen zijn voor onafhankelijke horlogemakers gemakkelijk om aan te komen.
Alleen bij een polijstbeurt is het verstandig om hem bij Rolex te servicen. Zeker als het om de kast gaat. In alle andere gevallen gewoon naar een goede horlogemaker.
Ow…! Ik lees op diverse fora w.o Rolex forum toch dat Rolex officieel geen onderdelen aan niet Rolex gecertificeerde service centers uitlevert.
Jawel hoor, alles valt te bestellen. Het is alleen wat duurder.
Aah via de achterdeur waarschijnlijk