Rolex submariner 1680

image

De datumloupe lijkt niet genoeg te vergroten, of hoort dit zo?

1 like

Weet je zeker dat het een 1680 is en geen 16800? Loupe lijkt me prima, maar volgens mij kijken we naar saffier.

4 likes

Als dat al zo is… is dan de 1680 nep of alleen de plexi… :grin:

Dial lijkt me legit. Mk2

:v:

Voorbeeld datum loupe op mk1 dial.

4 likes

Eens. Dial, wijzers en insert zien er ook gewoon legit uit.

Is de datumschijf wit of zilver?

Heb je wellicht ook andere foto’s?

Kan dus gewoon een aftermarkt plexi zijn…
:beers:

1 like

de wijzer van de uur lijkt mij nep… maar ik ben geen Rolex fan, enkel interessen in vergelijkingen :thinking:

En de “submariner” is ook wat te laag tov van de loupe of niet ??

:thinking:

1 like

Dat is geen 1680. :upside_down_face:

3 likes

:see_no_evil:
Ik quote Rico even :
‘pannekoek’

12 likes

:smirk:

hahahaha, oke here we go!

Wil iemand nog iets zeggen over het vijfentwintigste minuutstreepje op de plaat? Die lijkt me onzuiver.

4 likes

@SeikoFrank, waarom twijfel je?

Deze staat gewoon bij AVW te koop en waarom vertel je dat er niet even bij. :thinking:

PS kan best een serviceglaasje zijn, niet zo raar voor een 40 jaar oude lex.

3 likes

Is dat na of voor het hele uur… :rofl:

2 likes

Ok, ik ben niet echt Rolex maar er zijn heel heel heel goed fake tegewoordig en zonder open te doen is (bijna) onmogelijk om dat te zien en zeker bij de merken zoals Rolex, Breitling, AP, IWC en nog vele andere.

1 like

Zo is het. Altijd oppassen dus. Enne je moet maar zo denken, de meeste (vaak zelfbenoemde) kenners hebben ooit ook ‘domme dingen’ geroepen en doen dat soms nog steeds, … tenminste als ze niet bezig zijn om anderen de maat te nemen. :wink:

1 like

Absoluut geen kenner, maar de 2 van 200m ziet er ook maar matig uit in vergelijking met referentie plaatjes van het web.

En een hoop niet-kenners die domme dingen roepen. Er is echt niets mis met deze plaat.

2 likes

Zo lang je begint met …

… zal het je wel vergeven worden denk ik. :wink:

Eens trouwens mbt. de plaat. Die ziet er behoorlijk postfris uit. Mag ook wel voor bijna € 11k, zonder iets erbij. Heb ooit nog eens een rooie gekocht voor een beetje minder. Wist ik toen wat ik nu weet, lag ik ergens op een jacht aan een of andere côte. Gevalletje ‘koe in zijn kont kijken’. :sunglasses:

1 like

Helemaal mee eens. Dat hoort volgens het plaatje een 3 te zijn. :sunglasses:

1 like

Ik heb niet het gevoel dat er iets mis is, met dit horloge. Tevens is dit een betrouwbare verkoper, waar ik menig horloge gekocht heb.
Loop er eens langs, en stel kritische vragen. Deze verkoper kan zich geen verkoop van een onecht horloge permitteren.