Rolex submariner 1680

:joy::joy::joy:

1 like

Als je geen fan bent, waarom voel je je dan geroepen om er toch iets over te zeggen? En dan een vergelijking met een nieuwe 116610LN met een 1680 uit 1978, slaat ook als een tang op een varken.

8 likes

Als je je bericht zo begint, moet je snel op annuleren drukken. Dan is het advies hoe dan ook waardeloos.

:point_up:️ edit: wat @SuperC zegt.

3 likes

Zeker. En dan heeft @SeikoFrank wel een punt.
Wat is met de vergroting van de loupe?

Is het een service plexi? Of iets anders waarom die minder vergroot? :v:

Kan dat niet gewoon aan de kijkhoek liggen?

1 like

Dat denk ik persoonlijk niet.
Dan zou die toch ook groter vergroten?

:v:

1 like

Ik zal zo’n discutie niet begin :wave:

1 like

Ik twijfel, omdat de loupe erg weinig vergroot.
Een serviceglaasje is niet raar, maar vergroten die dan minder?

1 like

Mogge Frank. Ik vermoed dat als dit een is serviceglaasje is, het niet is geplaatst door een RSC. Of … de foto vertekend. De datum zou zo’n beetje de hele cyclops moeten vullen. Er is maar een manier om er achter te komen, contact opnemen met AVW. Zij verkopen over het algemeen geen rotzooi maar een aftermarket plexi zie je tegenwoordig wel vaker, als deze is vervangen buiten het Rolex eigen servicenetwerk om.

1 like

We kunnen altijd even de Rolex expert Jasper oproepen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Sow sow. :sunglasses:

Je vergeet ook de witte datumschrijf. Alles wijst er op dat deze 1680 een complete overhaul heeft gehad. Dat is op zich prima, maar er is er maar een die het weet en dat is AVW zelf.

Goed plan. @AmsterdamVintageWatches kom er maar in! Hoe zit het met het plexi c.q. de vergroting van de cyclops? Zijn de datumschijf, wijzer(plaat) al eens vervangen bij een servicebeurt? Ziet er allemaal lekker fris uit. Hebben we wog meer vragen …

PS Mooi ding! Succes met de verkoop. :sunglasses:

1 like

Dat antwoord is wss zeer simpel. Afhankelijk van hoe diep het glas erin wordt gezet, zit het loepje dichter of verder af van het datumvenster. Dat zorgt wel eens voor een verschil in vergroting.

2 likes

Zoiets kan ook nog idd. alleen als het door een RSC is gedaan lijkt me dat sterk. Ben benieuwd.

Dat klopt natuurlijk in de basis maar is tegelijkertijd onzin.

Elke originele plexi is even hoog en dient volledig aan te sluiten op de kast. Dus…

sow sow. Moet dat dan?!

Echt niet:

5 likes

Lekker ding … :heart_eyes:

Ik heb het over je suppie!

1 like

Allemaal zelfbenoemde experts die andere zelfbenoemde experts onderuit halen en met hun opmerkingen pretenderen de kennis wel te hebben maar vervolgens ook onderuit gaan, grappig :joy:

1 like

Tja, en dat is dus niet altijd zo…dus…

Ja. Kom op zeg. Eigenlijk zeg je dan dat het prutsers zouden zijn bij avw…

En dat zijn ze volgens mij niet…

:v: