Rolex Submariner vs Tudor Black Bay

Kwam deze net tegen op Youtube, met mooie close up shots van de details en beelden van de uurwerken zelf. 9 minuten aangenaam kijkplezier :slight_smile:

36 likes

Hartstikke leuk en interessant filmpje!
Dankjewel voor het delen!:slight_smile::+1:

1 like

Leuk filmpje, bedankt voor het delen! :+1:

1 like

Gaaf!

1 like

Heel duidelijk verhaal. Nice!

Alle YouTube clips van Watchfinder zijn interessant en heel informatief. Niet enkel op de looks van een horloge maar ook het verhaal erachter.

Ja moet zeggen dat ik ook aangenaam verrast was. Ik duik zeker nog eens in hun video-uploads!

1 like

Videoā€™s van dit kanaal zijn altijd erg leuk. Mooi filmpje ook dit keer weer.

Ik zag het zaterdag passeren in mā€™n aanbevelingslijst op Youtube en ik vind het een interessant filmpje. Wat hier erg duidelijk naar voren komt, is het verschil in omvang tussen de twee. Ik dacht dat beide ongeveer even groot zijn, maar de Tudor is toch een behoorlijk flinke knaap terwijl ik de Submariner al zeker niet klein vind.

2 likes

Er is inderdaad best een behoorlijk verschil in grootte/ dikte. Ik heb de Black Bay Red en ben er absoluut dol op, maar ik vind hem zelfs aan mijn polsen (20,5 cm omvang) eigenlijk te groot/ te dik dragen. Wel iets om rekening mee te houden als je b.v. fijne polsen hebt. :relaxed:

6 likes

Zie ik nou Mr. P. Pluta op de achtergrond :joy::joy:

4 likes

Bedankt voor het delenā€¦heb mijn keuze al gemaakt. :slight_smile: wat een plaatje die BB.

2 likes

Hahahaā€¦ inderdaad! :relaxed: Ik was erbij toen hij ooit begon op YouTube en ik was destijds een heel trouwe supporter van zijn channel. Sinds een jaar ongeveer ben ik afgehaakt, maar af en toe kijk ik nog wel eens, puur uit nostalgische overwegingenā€¦:slight_smile:

1 like

Ik vind hem nog al een ontzettende dombo haha. Zie er ook niet echt de humor van inā€¦ Beetje schelden kan iedereenā€¦ Wellicht wel aardig wat kennis op horloge-gebied maar jaā€¦ Beetje akelig kereltje imo lol

2 likes

Ja, en dan heb jij nog de ā€˜platteā€™ ETA versie. De Inhouse is nog eens een slag dikker. Ik vind ze prachtig, maar die dikte houdt mij tegen. Maar als ik je foto zie, dan denk ik wel gelijk: supermooi !
Leuk filmpje trouwens

1 like

Mooie beelden. Dank voor het delen.

1 like

Dank je wel! :blush: Dat is inderdaad de reden dat ik hem nog steeds heb: hij is supermooi! :relaxed: :+1:

Ik heb de ETA versie en de dikte valt best wel mee op mijn 18,5 cm pols.
Ik ben voor BB gegaan omdat ik een ā€œvintage subā€ in mijn collectie wil hebben. Na twee jaar lezen nog steeds onvoldoende kennis over vintage sub (heb te weinig er van in mijn handen gehad) en het risico op een franken sub niet wil wagen. Daarnaast risico van het onzichtbare onderhoud niet wil
Lopen. Belangrijkst is dat ik de middelen liever in een andere grail watch wil stoppen.

Tudor BB is maar slechts een 1/4-1/3 van red sub/5513.

7 likes

Dank, mooie vergelijking!

1 like

Haha

Ik geef toe. Naar het zien van het filmpje weer iets meer waardering voor de nieuwe Tudors gekregen. Leuk en vooral duidelijk verhaal. En voor het geld is er gewoon geen concurrentie qua bouwkwaliteit.

Maar om nu te zeggen dat je niet de kennis hebt voor een red subā€¦ :smirk::smirk:
Er zijn genoeg goede verkopers die die kennis wel hebben. Het komt meer geloofwaardig over wanneer je aangeeft dat je de centen er niet voor (over) hebt.

Een goede red sub kost al snel 10-15k. En een BB 2500ā€¦

2 likes