Rolex Submariner vs Tudor Black Bay

Inzicht komt met de jaren.:joy:

1 like

We worden gewoon keihard voor de gek gehouden… :see_no_evil:

1 like

En dus is dit nu het dilemma.

1 like

Links of rechts bedoel je?

Zeg het niet!

De Rolex is mijn favoriet, maar wat een fantastische klok is die Tudor eigenlijk. Buitenkans om een tophorloge met inhouse uurwerk voor een relatief erg laag bedrag te bemachten, vooral als je er eentje vindt die al een eerste eigenaar heeft gehad.
Leuk filmpje ook!

1 like

Relatief erg laag bedrag, :thinking:

In relatie met een Patek Philippe misschien wel. Maar deze BB verkopen toch voor geen laag bedrag, laat staan een erg laag bedrag.

Hangt ervan af waarmee je vergelijkt natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye: maar prijs kwaliteit is er weinig die de Black Bay van zijn troon kan stoten in die prijsklasse vind ik. De SMP300 van Omega misschien?

Bedankt voor het delen. Dit maakt me alweer (of nog steeds?) wat hongerig naar een BB. Of de vintage kleuren me na een jaar niet al gaan vervelen, wie zal het zeggen.
Dat het een betere deal is dan een Sub, staat wel vast, maar of het je een beter gevoel van “accomplishment” geeft: vast niet.

Conclusie: wat er ook gebeurt, er gaat niets boven een Sub.

2 likes

In die prijsklasse?
Daar heb je het dus hé.

Iets van die kwaliteit (of iets lager) voor een (merkbaar) lagere prijs vinden is dan de uitdaging.

Maar het blijft persoonlijk en het gaat om emotie en hoe iets aanvoelt voor iemand.

Ik reageerde puur omdat +3000euro voor mij geen erg laag bedrag is voor een horloge. Voor jullie mogelijk wel, leuk als je dat kan.

Ik vind dan de MKII Nassau een goede kanshebber. Ziet er ook goed uit, met ETA voor 1/3 prijs.

2 likes

Ik denk dat er sowieso niet veel mensen zijn hier voor wie 3k “erg weinig” is, dus daar heb je zeker een punt.

1 like

De seamaster 300 diver? Of de seamaster 300? Die laatste is een volgens mij een stuk duurder dan menig tudor. De eerste is natuurlijk vanwege het uurwerk geen partij voor een manufactuur zoals die van tudor.

Qua prijs kwaliteit verhouding zijn de inhoudelijk tudor bijna onverslaanbaar. Hoewel ik bijvoorbeeld een Damasko met A35 uurwerk minimaal dezelfde prijs kwaliteits verhouding zou willen toekennen.

Ik doelde inderdaad op de 300 diver (goeie duidelijke naamgeving omega :+1:), maar het uurwerk kan er inderdaad niet tegenop. Met een keramische bezel insert en AR coating heeft ie dan weer een streepje voor…

Een Damasko is een geval apart, maar daar zit de QC en ondersteuning niet altijd even goed lees ik.

Hoe dan ook is de Tudor een top ding, hetzij iets te dik voor mij :blush:

Een manufactuur hoeft voor mij geen meerwaarde te betekenen.

Een prima ETA caliber dat al dan niet werd aangepast en verbeterd kan ik mogelijk hoger inschatten dan een manufactuur met kapsones (ik heb het niet over de Tudor)

2 likes

Valt wel mee. Daar kan @Windhund meer over vertellen😜

Vintage verveelt me niet.

2 likes

Quartz rules :grin:

een goed afgeregelde ETA is zeker net zo betrouwbaar en nauwkeurig als een goede manufactuur. Echter zal een ETA voor mij nooit zo speciaal aanvoelen als een manufactuur.
Als ik trouwens naar de onderstaande plaatjes kijk, denk ik dat de tudor qua uurwerk toch wel degelijk verslagen is. Voor hetzelfde geld krijg je dit

1 like

Ik word met de dag enthousiaster van deze.

De BB is het niet voor mij. Te groot voor de vintage look. En die wijzers. En een beetje saai. Allemaal persoonlijk, dus neem mij niet kwalijk!

Mooi spul hoor…

7 likes

Zo vind ik hem ook mooi