Rolex toch maker van eerste Panerai duikhorloges, niet enkel van het gangwerk

De vraag die ik me blijf stellen, waarom reageert Rolex dan nooit op die verhaaltjes die de Richemont groep aan het publiek ophangt.

Eigenlijk zouden ze al heel vroeg de boot van Panerai kunnen getorpedeerd hebben. Gewoon de bewijzen op tafel, maar neen… oorverdovende stilte.

Ok, als er patenten waren, dan zijn die al verlopen, maar toch…

Rolex reageert op niets. Dat maakt ze extra spannend. Rolex staat overal ver boven. Dat is hun imago.

1 like

Wat zou er met de Speedy gebeuren als die hele maanlanding n Hollywood productie blijkt :scream:

3 likes

Dan koop je ze voor 11,95 op kleedje met koningsdag :joy:

2 likes

Voor dat bedrag verwacht ik wel die astronauten doos, de extra bandjes en paperpress erbij :wink:

Ja anders ga je sterk onderhandelen, 10 euro neem ik hem mee, en dan zuchtend en bedenkelijk kijkend een tientje uit je zak vissen :joy:

1 like

Panerai was een prachtig merk met historie en karakter. Jammer dat de Richemont groep het moest verkwanselen met alleen maar limited editions, en als nekslag de Due lijn. Duikhorloges waarmee je amper onder de douche kan.

Voordeel is dat de bezitters van de huidige modellen hem voor altijd houden.
Je komt er nl onmogelijk van af. Zelfs inbrekers brengen ze terug :joy:

5 likes

Ah, maar ik zie dat ze wel een Due 38mm maken! Beter dan die 45mm dingen! En wie doucht er nu met zijn horloge anyway?

1 like

Ja precies. Ze worden nu dus voor liefhebbers zoals jij gemaakt :wink:

Bewijst maar weer eens temeer dat die hele Zwitserse horloge industrie berust op list en bedrog.
En dat begint mij steeds meer tegen te staan.

Hoop onzin lees ik, je vind het ontwerp leuk of je vind het niks, zo koop je ook geen alfa romeo omdat het een top auto is maar uit een bepaalde emotie, alles wat je koopt wordt opgeleukt, het is gewoon handel, en in het geval van de horloges is dat gewoon net zo, je moet je waar nou eenmaal aanprijzen.

Dus panerai ja ik blijf het top vinden, ontwerp is gewoon oud en italiaans, spreekt me aan, dat het een duiker is met beetje history prima, heeft rolex ze gemaakt nou prima ook history, zijn ze uit vet getrokken om rijk van te woorden in 2000 ja, bestaan andere merken om een ander doel te bereiken dan geld maken? Nee alles gaat om geld.

Ik koop een toffe klok een ander koopt hem om de beleving, of om zich een stoere jongen te voelen, en weer ander zit op verjaardagen te vertellen over de geschiedenis van het merk, allemaal prima.

5 likes

Precies dat. Waarom is een BS marketing verhaal bij horlogemerken een issue, terwijl we bij andere uitgaven er niet eens naar omkijken??? Denk aan de mode branche. Een fabriek waar naast elkaar shirts van 50 en 500 euro gemaakt worden, zonder één enkel verschil anders dan merk/logo. Daar hoor je niemand over. Maar als Richemont niet de gehele waarheid vertelt over de historie zijn het ineens ketters en mogen ze op de brandstapel?!?!

Don’t get me wrong, ik begrijp het exht wel maar dan moeten we met zijn allen wel zo eerlijk zijn om dan óók consequent te zijn met andere aankopen. Nee?? Accepteer dan dat je bij tijd en wijle aan meerdere kanten vriendelijk doch onbevredigend "genaaid wordt door BS marketing, period.

En nog even over de inhoud van het artikel… tsjah… opmerkelijk op zijn minst. Tis een boeiend verhaal, waar je niet moeilijk een mooi merk mee kunt bouwen. Panerai by Rolex, klinkt wel ok. Als dit daadwerkelijk zo is, dan kun je het óók zien als gemiste marketing kans.

1 like

Wat een onzin opmerking.

Aan jou lijst met horloges te zien kies je toch heel bewust voor Value for Money en niet voor grote namen :thinking:

Aan wiens lijst??

PLP zijn collectie, Glycine Airman GL0066 Archimede Sporttaucher
Citizen Promaster Sky Titanium AS2031-57E
G-Shock GW-M5610 2 stuks

Het gaat niet over mijn keuzes, je kan simpelweg niet zeggen dat de hele Zwitserse horloge industrie list en bedrog is. Dat is natuurlijk niet zo.

Ik zou de horloges die ik heb overigens geen collectie willen noemen.:grin: Gewoon een paar horloges.

3 likes

Ach het zou erger zijn als de man achter het merk een grote speler blijkt te zijn in de replica wereld of als men nog steeds gelooft dat landen op de maan een Hoax was.

Je hebt hier een ijzersterk merk die het horloge van een ander ijzersterk merk gemaakt heeft. Prima toch…

1 like

Beetje Zwitserland eigen toch…

Je moet alle historie van merken relatieveren en met een korrel zout nemen.

Coca cola houd zo veel mogelijk achter dat er vroeger (ca. 1900) echt cocaine in hun drankje zat en dat er dus coca cola verslaafden rond liepen. Maar het komt nu niet uit voor de marketing.

Omega probeerd de rol van de speedmaster in space zo groot mogelijk te maken. En noemt, begrijpelijk, niks over alle prive horloges die in het Apollo programma al in de ruimte zijn geweest.

Biermerken die nog ambachtelijk zijn doordat de fabriek naast het klooster staat en ze één monnik als nachtwaker hebben aangenomen.

Elke merk geeft zijn historie rooskleuriger weer dan het is. Of dat het BMW, Hugo Boss, Rolex, of de van Gilse suikerfabriek is. De een is er creatiever en extremer in dan de ander.

Maar het zou zonder die historie (wat aangedikt of niet) een saaie boel zijn. En als je van je theewater raak omdat de marketing afdeling van een merk de historie wat aanzet dan moet je eerder naar jezelf kijken dan naar die marketing mensen.

Als je die mensen de kans geef dan is BMW de drijvende kracht achter de F1 successen van Mercedes, Klom de explorer zelf de Everest op met Tenzing en Hillary op zijn rug, en maakte Boss in 1940 alleen hansopjes.

4 likes