Rolex toch maker van eerste Panerai duikhorloges, niet enkel van het gangwerk

Interessant artikel vind ik.

17 likes

Prachtig. Geweldig leuke horloge-geschiedenis ! :+1:t2:

2 likes

Bedankt voor de post. Dit soort artikelen voegt mijn inziens echt iets toe!

3 likes

Het was toch al bekend dat Rolex nauw verbonden was met de constructie van die oude Paneraiā€™s?

Interessant! Bedankt voor het delen :+1:

Grappig om te lezen hoe die geschiedenis in elkaar zit, maar het beĆÆnvloed mijn mening over Panerai niet. De Radiomir blijft tof, hij is buiten dat erg comfortabel voor zā€™n maat, en ik vind ze cool, ook al is het mijn stijl niet.

Ik denk dat de ā€œconsternatie in de horlogewereldā€ net zo overdreven is als de marketing van merken als Richemont zelf. :slight_smile:

1 like

Er is vast wel meer wat ik niet hoef te geloven over grote merken en namen betreffende hun mooie verhalen.

Daarom doen historie en mooie verhalen van merken mij niets en zijn ze mij geen dubbeltje waard. Ik was er niet bij en ben bekend met marketing/leugens.

Uiteindelijk wil je het niet maar wordt het toch een Rolex :wink:

Wel lullig voor de Panaristi die zoveel centjes betalen voor die mooie ā€œhistorieā€ :joy:
Ik ben blij dat gebakken lucht geen waarde heeft voor mij, dan maar geen historie :slight_smile:

1 like

Heb er even snel overheen gelezen maar kan nu niet echt iets schokkends ontdekken,ā€¦

Straks krijgen we nog een artikel dat na Rolex een ander merk, zoals Angelus, deze horloges ging voorzien van een uurwerk.

Perezcope is niet te vertrouwen dus waarschijnlijk is dit hele artikel gebakken lucht.

Ohā€¦ waarom is deze man niet te vertrouwen?

Boute uitspraak, volgens mij heb ik jou al eerder betrapt op dit soort uitspraken van mannen die veel vertellen over het wel en wee van Rolex historieā€¦

Wie kunnen we dan wel vertrouwen?

:v:ļø

1 like

prachtig verhaal. Ik heb weinig tot niks met Rolex of Panerai, dus er wordt geen enkele gevoelige snaar geraakt, of aan een taas getrokken :slight_smile: maar dit soort ā€˜historischeā€™ informatie is altijd leuk.

Dit soort (waargebeurde) verhalen zijn er ook over Rolex.
De marketing-machine blijft, niet gehinderd door enige kennis over de werkelijke gang van zaken, ondertussen gewoon doordraaien.
Horloges moeten het toch hebben van interessante verhalen. Een acteur die een horloge droeg in een film, maakt een horloge al onsterfelijk. We hebben deze verhalen kennelijk nodig.

Gewoon leuk om te weten, het echte verhaalā€¦

https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl=en&nv=1&rurl=translate.google.com&sl=fr&sp=nmt4&tl=nl&u=http://forumamontres.forumactif.com/t235767-duel-au-pole-nord-rolex-vs-seiko%3F_branch_match_id%3D681431599980871566&xid=17259,15700019,15700186,15700190,15700256,15700259,15700262,15700264&usg=ALkJrhhqE1OwKogl3O-wE0-2PKXPaoqaIA

2 likes

Kom op, feiten. Leuk zoiets roepen, maar nu graag een onderbouwing waarom de beste man niet te vertrouwen is.

2 likes

Dat vind ik best sneu, net als acteurs als ā€œheldā€ bestempelen en ze adoreren. Maar dat is mijn ongetwijfeld saaie mening.

En ook de marketing vind ik sneu, marketing mensen vind ik sneu en mensen die de marketing kopen vind ik sneu. Sneu eigenlijk dat ik me niet kan plezieren met fabels maar zo ben ik :slight_smile:

3 likes

Is alleen een stuk om reclame te maken voor Rolex

ff het artikel onder de advertentie lezen.
Het is ge Google translate dus vreemd taalgebruik, maar het is zeker geen reclame voor Rolexā€¦

http://forumamontres.forumactif.com/t235767-duel-au-pole-nord-rolex-vs-seiko?_branch_match_id=681431599980871566

Oh, waarschijnlijk wel, maar voor mij was dit nieuw. Verder staan er nog genoeg andere feiten in om het interessant te maken en om hier te posten.

Feiten aangezien ik meen dat het rapport van de Franse marine niet vervalst is en geen interpretaties zijn. Dat van de auteur zijn wel zijn conclusies.

3 likes

Al met al. Dat noemen we romantiekā€¦

Daarom. En de marketing mensen weten dat haarfijn voor ons te pakken. :beers:

4 likes

Als je het als romantiek ziet dan mag het wat kosten. Als je het ziet zoals het is, slechts een fabeltje dan is het je niks waard. Maar ze verkopen er weinig minder om omdat ik het niet geloof :slight_smile:

1 like

En @Brick kijk op het instagram account van Orchi Palar. Perezcope is al meerdere keren betrapt op het vervalsen van vintage Panerai horloges, nep Rolex Milsub modellen proberen te verkopen en nog veel meer.

Het account is Orchi_palar

3 likes