Mijn broer heeft ooit een parelmoer kleurige Rolex op de kop getikt via eBay. Uiteindelijk is deze in de la beland en moest ik hem er pas aan herinneren van 'hé jij had toch een Rolex '?
Enfin, hij heeft hem weer even opgezocht en wat foto’s gemaakt. Ik ben namelijk wel benieuwd of hij überhaupt origineel is en welk model/leeftijd dit exact is etc.? Dan kunnen we eens verder zoeken naar een eventuele waarde aangezien hij hem toch niet (meer) gaat dragen.
Op de foto’s is de parelmoer wijzerplaat helaas niet echt goed zichtbaar:
Ben benieuwd. Ik laat de feiten over aan de echte kenners maar wat mij opvalt is dat de wijzerplaat er vreemd uitziet. Lijkt ook te klein voor de kast. Daarnaast vind ik het kroontje op de clasp er apart uit zien maar dat zou ook kunnen komen omdat hij verkeerd is gepolijst. Als je de band eraf kan halen kan je het referentienummer zien.
Man man man wat een conclusies hier weer zeg. Een wijzerplaat is een verwisselbaar onderdeel, daarop baseer je geen volledige echtheid.
Horloge lijkt best echt, zo snel weinig geks. Niet de beste 1603 okay en de plaat is aftermarket… 555 endlinks zijn correct voor deze band en het lijkt me een 6251h. Kijk in de clasp voor een bevestiging van clasp code en bandsoort, worden wel eens vervangen.
Openmaken die handel, dan weet je meer. Ik gok toch stiekem wel op een (gebruikt) 1570 Rolex manufactuurtje
Check ook even tussen de lugs op 12 welke referentie het echt is. Het serienummer op 6 geeft je wellicht een idee van de fabricageperiode. Hopelijk is dat allemaal leesbaar.
Dat weet ik heel goed (en stond immers ook in de tekst bij het openen van dit topic). Maar als je de tekst goed leest vraag ik hier ook niet om. Enkel dat we hier verder naar kunnen kijken zodra we meer informatie hebben.
Dank voor dit mooie uitgebreide antwoord waar we iets mee kunnen ! Denk dat ergens langsbrengen / openen de volgende stap gaat worden. Zal hem straks nog even extra foto’s laten maken van de dial.
Nu ben ik al helemaal geen kenner maar is ‘Rolex’ hier een beetje uitgeschoten bij de kartelrand van de caseback of ligt het aan de foto (or is it just me).
Wel fijn dat iedereen die reageert zich indekt met het feit geen kenner te zijn, maar toch een conclusie probeert te trekken.
Dit is een van de klassieke sporen van een tool. Iemand die niet zo handig is geweest met een opener, je ziet het enorm vaak op de oysterkast modellen. Mij geeft het juist een indicatie dat dit horloge geleefd is. Dat is juist een plusje bij de mogelijkheid tot echtheid.
Doen! De wijzerplaat is sowieso aftermarket / custom, dat is geen originele plaat. Dat betekent niet dat de rest niet origineel is. Probeer iemand te vinden met een rubberen bal of een Rolex tool. Ik hoor het wel als je een mooie 1570 vindt
Ik zou de rest hier even negeren, je mag me ook een pb sturen, heb je meer aan dan dit gehele topic.
Haha ik ook niet maar zie ook wel meteen dat dit echt een hele slechte kopie moet zijn. Of iemand heeft een echte zo weten te vernachelen dat ie nog minder waard is dan een kopie.
Dit horloge is potentieel van de jaren 70, die paar sporen op de achterkant hebben bijna geen invloed op de waarde. Iedere Datejust van die leeftijd heeft wel iets.
Op het eerste zicht lijkt het horloge echt te zijn maar is de wijzerplaat een aftermarket/custom.
Zoals eerder al is gezegd eens open doen en kijken welk uurwerk er in zit, en duidelijke foto’s nemen zodat er hier al een eerste oordeel kan worden gegeven.