Ik heb het over de laagste prijs willen en over kopen bij Gassan Schiphol en jij begint over stelen van de overheid is hetzelfde als straatroof.
(Vreemde usances in huize Alphons…)
Onzin, jij suggereert dat de laagste prijs willen hetzelfde is als bereid zijn tegen de wet te handelen door btw te ontduiken.
Opmerkelijk dat iemand die steeds roept om zware straffen dit handig vergeet als hij ergens zelf voordeel bij heeft.
Dus, een klant van Gassan Schiphol die, op papier, naar Londen vliegt en terug, en noch in UK noch in NL BTW en invoerrechten afdraagt is voor jou gelijk aan een straatrover…
Duidelijk verhaal.
Ik reageer alleen op jou, niet op iemand.
Als je goed leest, schrijf ik heel de tijd dat je, bv. bij een aankoop in Zwitserland, BTW betaalt aldaar.
Bij de Gassan-constructie betaal je die niet maar dat is kennelijk wel normaal.
Ja, je reageert op mij, misschien eerst even lezen voordat je reageert…
Dan ben je erg dom! Het is geen eu land, dus je moet bij invoer gewoon Btw betalen. Daarom mag je btw aftrekken in Zwitserland. Zwitsers mogen ook BTWvrij kopen in Nederland.
Denk aan je hart, Alphons!
Ik ben het overigens hartstochtelijk met je eens, ditmaal. Zoiets heet geloof ik ‘selectieve verontwaardiging’.
Weten we eindelijk hoe je eruit ziet.
Dank je, gelukkig is mijn hart net onderzocht en in orde.
Vast wel vaker. In onze vorige discussie was ik hoogst chagerijnig.
De overheid steelt van mij en ik steel van de overheid!
Laten we nu geen onschuldige aapjes gaan beledigen
Dan steel jij dus van mij. Waar bewaar jij je horloges?
Net als bij Gassan, of niet.
Hoe dan ook, geen BTW afdragen is het zelfde als mensen in elkaar trappen en hun horloge roven…
Ja. ‘we’…
Nee ik steel MET PLEZIER van jou om precies te zijn!
De horloge doos staat in de woonkamer in de kast!
De mijne ook.
Welke woonkamer? Die in de oostelijke of de westelijke vleugel van je residentie? Of die in het gastenvertrek?
In het huis waar hij van die gulle overheid zijn rente van de hypotheek weer krijgt toegestopt.
En ho, huursubsidie is tot een jaaarinkomen van rond 22K.