Rolex vraagtekens op MP

De volgende titel kwam ik tegen op MP:

"18 karaat goud 160,5 gram Rolex Daytona Genève valjoux 7750"
In de advertentietekst wordt ook nog gerefereerd aan ETA.

Volgens mij gebruikt Rolex geen 3rd party movements, dus ook geen Valjoux of ETA. Wikipedia was het met me eens. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.

De advertentie:

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1196461295-18-karaat-goud-160-5-gram-rolex-daytona-geneve-valjoux-7750.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=33

Is hier al besproken. Nep

1 like

Dit is een ‘‘Geneve Rolex’’

1 like

Tnx! Vermoedde als zoiets. Hij (of zij?) vraagt er wel ruim 6k voor…

Kan dus op slot.

Goudwaarde is 3928 euro (24,55 p/g)

1 like

-Alles waar ‘geneve’ bij , voor of achter staat is nep.

-1 dag gebruikers zijn niet te vertrouwen

-Controleer de prijs op Chrono24.nl , alles wat meer dan 1000,- afwijkt is ‘to good to be true’ |

• ect
3 likes

Tnx! Zover was ik nog niet eens gekomen. Ik triggerde op de titel: “Rolex” en “Valjoux” in dezelfde zin… :thinking: :laughing:

1 like

Het verhaal ging vroeger dat Geneve gebruik maakte van echte Rolex onderdelen zoals gouden kasten, banden en wijzerplaten,maar de uurwerken altijd van Eta waren.
Zelfs een zeer bekende juwelier vertelde dat eens en had er ook jaren één in de etalage liggen (iced Day Date) maar aan de straatstenen niet kwijt kon door de veel te hoge inkoopprijs.

Overigens klopt het verhaal van originele onderdelen niet,maar doordat er wel gebruik gemaakt werd van echte stenen en goud,werden ze toch gezien als ‘‘dure horloges’’

1 like

Omdat Rolex zo vreselijk lekker conservatief te werk gaat weet je bij voorbaat al dat dit soort informatie niet waar kan zijn.
Toch wel handig, van Rolex :slight_smile:

2 likes

Het blijft fake inderdaad .

1 like

Die tekst in de advertentie ook. Zo “agressief” dat als het wel echt zou zijn je alsnog zou afhaken…

1 like

dat vond ik inderdaad ook.
Zo van ‘‘beterweters opzouten!!’’ :joy:

1 like

Reken maar dat hier geen 160+ gram aan 18k goud aan zit… Misschien kom je aan dat gewicht als je de wijzerplaat, uurwerk, glas etc. meetelt.

Anyway; gewoon fake, nep, fugazi. Smeltwaarde en geen cent meer.

2 likes

Met alle soorten van genoegen. Toedeledokie! :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

Als iemand zo onderhandeld haak ik meteen af. Ze denken dat dit een goed verkooppraatje is, maar dit stoot alleen maar kopers af. Gelukkig is het spul fake en zonde geld.

1 like

Uurwerk, wijzerplaat lijken mij niet van goud.

1 like

160,5g all-in ook nog. Wat een ongegeneerde prutsert.

1 like

Haal er 40 gram af voor de plaat knoppen en uurwerk en je houdt 2946 euro aan goud over :joy:

1 like

2500 zou een mooi bod zijn. Hou je een paar honderd winst over na het omsmelten :slight_smile:

1 like