Rolex vs Grand Seiko (in beeld)

Omdat het kan,… even wat beeldmateriaal om te vergelijken.

84 likes

Mooi. Allebei hun eigen charmes. Ik zou tussen deze twee de GS kiezen :heart_eyes: Mits het een automaat is, ben er niet zo van op de hoogte.

4 likes

Gaat ut goed met je Han…:wheelchair::joy:

3 likes

Leuk gedaan :ok_hand:. Ik heb wel een voorkeur :rofl:

5 likes

Mooi vergelijk! Leuk om te zien zo. Close call voor mij, maar de GS heeft net iets meer aansprekende details.

Eigenlijk betekent het dat ik beide niet zo aanschaffen. :slight_smile:

3 likes

Heb je expres links en rechts continu gewisseld? Mooi zo naast elkaar. Puur om de kastvorm zou ik de GS al nemen.

2 likes

De GS is geen automaat :wink:

1 like

Nee, zag dat achteraf ook :sweat_smile:

Rolex for life :metal:

6 likes

Prachtige visuele vergelijking…dank. :ok_hand:

1 like

GS!

Any day of the week…
…and twice on Sunday :wink:

3 likes

Ik vind zo vanaf de foto’s de GS er een stuk verfijnder uit zien.

Dan staat er altijd “automatic” op de wijzerplaat. Zo niet is het meestal een quartz, soms een handwinder. :+1:

5 likes

GS voor mij. Kwalitatief beide op hoog niveau.
De “nieuwe” DJ spreekt mij niet zo aan, beetje lomp, die geschuurde/gepolijste wijzers van de GS kunnen mij wel bekoren.

1 like

Daar hoef je dus geen Rolex meer voor te kopen, laat ik even ik het midden wat “daar” is

1 like

Leuk vergelijk @AspirantJr, thanks. :+1:

Rolex, any day of the week!
…and also twice on Sunday @Mafkees. :rofl:

Seiko doet me toch te veel aan V&D denken, zelfs met Grand ervoor. Sorry hoor.

5 likes

Over smaak valt niet te twisten maar GS associëren met een laag segment is eigenlijk nooit op enige waarheid gebaseerd geweest. Zelfs de vintage GS’en zijn al subliem.

Maar toch, marketing en merkbeleving is een merkwaardig ding dat zeer diep geworteld zit.

7 likes

Dat dus. :wink:

Ik vind overigens de wijzers en de indexen van de Lex ook simpelweg mooier, beetje ‘strakker’ en wat sportiever dan de klassieke uitstraling van de GS. Maar dat terzijde en ook dat is smaak.

2 likes

Dank voor de vergelijking. Zelf zou ik voor Rolex kiezen.

1 like

Rolex <
Kastontwerp (en het design ervan) voornamelijke reden.

Dolfijnwijzers van de GS zijn wel leuk.
Maar het ‘GS’-logo is al genoeg om het horloge te laten liggen. Om je moet van middeleeuwse geschriften houden. Ik vind het geen porum en past ook totaal niet bij de uitstraling van het Aziatische-techno ontwerp van de GS.

3 likes

Leuk gedaan. Heb de foto’s even vergroot om een goede keuze te kunnen maken. Het wordt de GS. Waarom?
De geborstelde kast (Rolex is gepolijst).
De kroon.
De uurmarkingen
:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Edit. De kroon van Rolex op 12 vind ik overigens erg fraai.

4 likes