Rolex vs Grand Seiko (in beeld)

Eigenlijk vind ik de Seiko mooier…

1 like

Qua uiterlijk de GS. Ik heb niet zoveel met dit model van Rolex en in het bijzonder de afgeronde lunette.
Als de GS een automaat zou zijn, was de keuze duidelijk. Omwille van het uurwerk dus de Rolex.

2 likes

Mooie foto’s. Beide mooie horloges maar als ik moest kiezen ook voor mij de GS.

1 like

Wat ik super vind aan de GS zijn de letters GS zelf, fantastische stijl en er mooi subtiel dik (kan dat?:thinking:) opgelegd

1 like

absoluut de Rolex.
Seiko is gewoon net niet.

Los van het feit dat de OP financieel een veel betere investering is.

1 like

Het caliber buiten beschouwing latende vind ik de GS stukken mooier!

1 like

Geen voorkeur …, beide gewoon top :ok_hand:

1 like

Beide mooi en ook mooi vastgelegd (waarvoor dank)!

1 like

Beiden mooi, maar ik ga dan altijd voor Rolex. Waardevast en ik heb een hekel aan afschrijven.

1 like

Gaaf! Beiden tophorloges maar de afwerking van de GS is subliem zeker als je kijkt naar de prijs!

Qua merkbeleving is Rolex natuurlijk ‘s werelds meest bekende dure horlogemerk, iedereen kent het en weet dat het “duur” is.
Van de hardwerkende DGA van een MKB bedrijf tot de sympathieke twintigjarige petjesdragende mercedes-amg rijder, ze dragen hem allemaal maar wat graag graag en kunnen er bij iedereen de blits mee maken.

image

De GS daarentegen zal alleen door kenners gewaardeerd worden en door dezelfde groep worden gedragen.

Beide merken staan overigens hier op de whishlist!
Had ik maar weer niet een bak aan geld in prototypes moeten kieperen…

2 likes

Pussies, Rolex. Ze bouwen stevige automaatjes, yippie. Maar kunnen ze ook wat anders?

Arguably één van de beste quartz uurwerken ter wereld:

Al helemaal uniek, de Spring Drive 8-dagen reserve handwinder met drie veertonnen, een modderfokking bazenuurwerk:

En voila, ze doen dan ook autmaatjes, zoals hier zo’n hi-beat dingetje. Als hobby. :slight_smile:

14 likes

Het blijft toch een plaatje.

3 likes

Zet maar een batterij in je afstandsbediening. Ik moet er niks van weten :upside_down_face:

2 likes

Grappig genoeg, ik ook niet. Net zo min als van een dead-seconds automaat. Ik kan de één-tik-per-seconde niet aanzien, omdat mijn OCD gaat controleren of hij altijd exact op de streep stilvalt.

Zodra ze die 9F uurwerken a la spring drive of Bulova UHF laten glijden heb ik er drie in de kist liggen, een zwarte, een witte en een champagner.

Ah, jij rijd dus zelf niet in een ‘eigen’ auto🤔.

1 like

Leuk gedaan. Mooie foto’s ook. Ik zou toch voor de Rolex kiezen. Gewoon omdat het kan.

1 like

Heb helaas twee eigen auto’s vandaar de hekel aan afschrijven!

Geweldige fotoshoot. Om eerlijk te zijn (en tegen verwachting in) val ik meer voor de GS - het verschil zit echt op de kleinste details, die juist goed op deze foto’s naar voren komen.

1 like

Niet om het een of ander, jij hebt deze horloges dus allebei :sunglasses::ok_hand:t2:… ik zou voor de Lex gaan, vind die net iets eleganter dan de GS.

1 like

Kwaliteit van beiden staat niet ter discussie dus puur op uiterlijk ga ik voor de Rolex. Allemaal wat rustiger en strakker, o.a. doordat ze niet van die rare letters op de wijzerplaat printen.

3 likes