Rolex vs Grand Seiko (in beeld)

Ik zou een mechanische Rolex verkiezen boven een GS qua duurzaamheid. De vergelijking met auto’s en Ferrari’s gaat niet op omdat Rolex juist bekend staat om de uitstekende betrouwbaarheid. De Rolex uurwerken hebben zich al vele decennia bewezen.

Omdat niemand ze draagt en ze in een kluisje liggen :wink:

Die van Seiko ook hoor.

Een discussie tussen horlogeliefhebbers over welk horloge beter is, is eigenlijk zinloos, omdat wij emotionele gevoelens rationeel proberen te verdedigen.

4 likes

De nieuwe GS uurwerken zijn allemaal redelijke recente uurwerken. Seiko heeft een hele lange tijd geen high-end uurwerken gemaakt (of mid-range uberhaupt). Dus dat is wel een heel ander verhaal dan Rolex :wink:

In de jaren 1960 zeker wel met King en Grand Seiko, alleen kwam daarna het kwartstijdperk. De ervaring met high-end uurwerken hebben ze best wel.

Leuke discussies hier, ik geloof dat we het hier niet allemaal eens gaan worden, maar voor beide bestaat zo te zien markt. :sweat_smile:
Ik zal er nog even een impopulaire mening aan toevoegen: ik hoef ze geen van beide, ontwerpen spreken me totaal niet aan. :sunglasses:

Dat dit kenteken geen 04-GHB-2 is… zou prima bij de kleur en de velgen gepast hebben - gemiste kans :smiley:

Wat betreft de discussie: Grand Seiko, zonder twijfel. Maar dan liefst wel een handopwinder.

En wel om deze reden. Japanners gaan vaak gewoon nét een tandje verder met techniek, en zo niet, dan weten ze dat imago toch bij zich te dragen. Past me veel beter dan het Rolex-imago.

1 like

:joy::joy::joy:

Ik moest nog even nadenken over een paar dingen die je zei:

Ferrari N.V. (a company incorporated in the Netherlands) as the new holding company of the Ferrari group and the subsequent sale by FCA of 10% of the shares in an IPO and concurrent listing of common shares on the New York Stock Exchange.[9] Through the remaining steps of the separation, FCA’s interest in Ferrari’s business was distributed to shareholders of FCA, with 10% continuing to be owned by Piero Ferrari.

Kortom, er is een belastingconstructie uitgevoerd sinds 2015, maar in principe zijn de aandeelhouders van Ferrari al sinds jaar en dag zowel verantwoordelijk voor dit:

fiat-panda-1

als dit:

Kortom: die Lexus vs Toyota vergelijking is dezelfde relatie als Fiat vs Ferrari. Mag ik u hier nog even aan herinneren:

fiat-multipla-9

Kortom, ik vind het prima dat je een voorkeur voor Rolex hebt. Ik vind het ook prima dat je denkt dat een Rolex robuuster is dan een Grand Seiko, daar valt goed over te praten.

Maar al dat gedoe over merkbeleving en lijfstijl komt uit een selectief geheugen en is nogal arbitrair.

2 likes

Ik ben benieuwd als je de Grand Seiko vergeleken had met een ander merk. Bijvoorbeeld Tag Heuer. Dan hadden veel minder mensen gereageerd. “Felle” reacties van Rolex liefhebbers zie je ook bij discussies over Tesla en Apple.

Ik vind beide modellen mooi. :wink:

2 likes

Toen ik de foto’s plaatste had ik al een vermoeden dat het overbodig was om de vraag te stellen voor welke je zou gaan ? :smile: maar dat er discussies over ontstaan maakt het ook juist leuk! Als ik tijd en zin heb zal ik een Tag vs GS maken :wink:

1 like

5 likes

Redelijk zelfde smaak dus :wink:

1 like

Wat is een Tesla?

3 likes

Maar niet dezelfde finish…

Als GS adept ga ik me niet in de discussie mengen… Iets met ratio en gevoel. :wink:

1 like

Ik zie dit:

versus

Elke pummel met centen, zonder fantasie koopt de 3-serie. Staat goed op een verjaardag, iedereen weet precies wat het is en waar het voor staat en: je hoeft niet uit te leggen dat het heus geen Nissan is. Iemand die wat meer persoonlijkheid heeft, lak heeft aan statussymboolgeneuzel en het cool vindt dat er fly-by-wire besturing in zit (maar daar niet noodzakelijkerwijs mee hoeft te pochen op een borrel op de golfbaan), koopt de Infiniti.

Rolex of GS, BMW of Infiniti. Veiligheidszoekend kuddedier of dappere onafhankelijke geest, dat is de keuze.

4 likes

Vandaar dat je een Rolex koopt bij Schaap en Citroen, en er een leeuw achterop je GS staat. Bedankt @anon50762135EV voor de missing link! :rofl:

8 likes

Komt het vergelijk met vrouwen ook nog?
Kan niet wachten op de foto’s :rofl:

4 likes

I want a video, stereo, radio, I want a new computer game, I want a toy advertised on the TV, all the kids have got one rather have the same. I want an aftershave statussymbol something expensive from my wife, to make me feel like the man in the magazine improve my image and enhance my life.

1 like