@drex en @Lucky-Luke de BLNR is inderdaad een stukje dunner dan de Submariner. Ik heb ze vaak naast elkaar gehad en het komt volgens mij omdat de Sub een extra waterdichtheid deksel heeft boven de standaard deksel. De SKX heb ik trouwens ook en het is een fantastisch horloge, ik draag die bijna altijd haha!
@lasteraar en @551er je hebt het eigenlijk wel perfect verwoord. Voor het dagelijkse leven is een Rolex misschien veel degelijker. Vandaar dat een Explorer II naast de Batman voor het dagelijkse leven perfect zal zijn. Ooit komt die PP of AP wel, en dan als toevoeging aan de collectie en niet als vervanging voor de Batman.
@ Rob-055 dat er veel kopietjes van de BLNR zijn boeit mij eigenlijk geen ruk. Ik heb toch een echte en als je ze naast elkaar hebt, dan zie je dat toch wel. Eigenlijk is het ook wel grappig want je hebt een horloge die vele niet “echt” hebben. Niet dat dat veel uitmaakt want ik koop een horloge voor mezelf en omdat ik die zelf mooi vind!
@ n_visser klopt, de service kosten zijn wellicht aanzienlijk hoger dan bij Rolex. Gelukkig werk ik in de horloge industrie dus kan ik wel iets regelen. Buiten dat zou ik het er zeker wel voor over hebben. Ik zal nooit een horloge kopen als ik niet bereid ben de kosten te betalen voor een full service.
@ Bauhaus de 15300ST met blauwe plaat vind ik eigenlijk de allermooiste Royal Oak naast de ultra thin 15202. Dit horloge wil ik zeker nog een keer in de collectie hebben alleen ben ik er nooit van overtuigd geweest dat het een betere vervanger zal zijn voor de BLNR. Is het horloge in de foto’s toevallig van jou?
Gezien de resultaten van de poll zijn de meningen ontzettend verspreid. Gisteren was de BLNR nog heel de tijd nummer 1, vandaag is dat de AP geworden en de PP als laatste. Eigenlijk ben ik best verast door deze inzichten. Uiteindelijk lijkt het erop dat iedereen de BLNR liever zou houden dan inruilen voor een Patek of Audemars Piguet. Bedankt allemaal voor het mee doen en het advies. Als iemand toevallig nog een Explorer II 16570 Polar wilt verkopen, dan hoor ik dat heel graag!
Gaaf
Heel erg mooi. 39mm toch ?
Zou zelf voor de 37mm gaan. Maar ik ga eerst even ergens regelen dat ik de 37mm kan passen. Zijn geen bedragen om zomaar te bestellen
@Bauhaus als je hem ooit van plan bent te verkopen, je weet mij te vinden haha! Echt een prachtig ding!
@Lucky-Luke ik werk bij House of Pertijs in Breda en wij hebben volgens mij nog wel een 37mm Royal Oak liggen. Dit is wel een nieuwe dus weet niet of dat is wat je zoekt. Je bent in ieder geval altijd welkom!
Haha dat is waar ook! Wat een klein wereldje inderdaad, hopelijk heb je nog veel plezier van de IWC. De blauwe wijzerplaat van de 150 years collectie is ongelofelijk mooi!
Als ik zou moeten kiezen dan of de PP staal of de AP met blauwe plaat. Beide duurder maar geen excuus als alternatief voor de Rolex. Dan gewoon kwestie van doorsparen. Krijg je anders spijt van.
Lastige keuze en heb er niet te lang geleden zelf ook voor gestaan. Uiteindelijk voor een AP ROO gekozen, wat ik ook meer een tegenhanger vind van jouw Rolex trouwens. Grote bezel en stevige klok, dus stoerdere look dan de AP en PP in je post.
Deze AP en PP zijn toch een beetje de klassieke en tijdloze modellen naar mijn beleving, maar als dat een bewuste keuze is, zou ik de overstap ook absoluut maken en geen idee heben welke te verkiezen. Vorige maand het dames AP model met diamond bezel voor mijn partner gekocht, die band en wijzerplaat zijn waanzinnig. Zelf ben ik echt heel erg tevreden met de AP ROO en zou echt werkelijk niet weten wat hierna te kiezen.
Jij in ieder geval veel geluk toegewenst met jouw keuze en ga ze absoluut proberen naast elkaar te passen. Uiteindelijk wordt het dan toch een AP…