Rolex VS. Patek Philippe of Audemars Piguet? Advies Nodig!

Vraagjes…
waarom zijn die schroefjes niet gelijk bij de AP?

Buitendat ik de drie merken nooit zou kopen… vind ik de PP wel het mooist.
Waarom? Met de Rolex Batman lopen er en veel kopietjes rond… En de AP, zie mijn vraag.

Die vormen toch gewoon een cirkel.

Ik zou de BLNR nooit wegdoen. Juist feit dat je m voor list hebt is top. Ik heb m zelf ook, vind het een topper. En blijver ook. Dan maar ff doorsparen. De PP TT vind ik overrated. En ben het met Lasteraar eens, de Rolex is degelijker.

1 like

Ja, zo zou je het ook kunnen lezen…

De schroefjes zitten niet gelijk, te zien bij de 7 en de 10… die bij de 10 heeft zelfs een afwijkend gleufje.

Ik heb voor de GMT Master (BLNR) gestemd.

Ik denk dat je er op de lange termijn erg veel plezier aan gaat beleven.

De Patek en AP zijn al kostbaarder, maar bij een service en of reparatie wordt het voorover bukken als je de invoice ontvangt. Dat moet je er wel voor over hebben als je zulke merken in de collectie wil hebben.

Groeten,

Noel.

2 likes

Beiden zijn in alle opzichten superieur??? Nou echt niet dus…
En ik ben zeker geen Rolex fan…

1 like

Dat ik dit ooit nog eens zou zeggen :blush:

Maar qua functionaliteit wint de bleu et noir, by far!

2 likes

Natuurlijk, maar een SKX ook.

3 likes

Wilde ik niet zeggen :grin::+1:

Maar de SKX is te bulky, zo’n blnr zit veel beter ( platter ) op de pols.
Hoewel dat mag ik hopen want ik ken alleen de sub en hoe deze draagt.
De blnr zal niet veel dikker zijn denk ik.

2 likes

Ik mag het hopen.

1 like

zijn gewoon gelijk. schaduw. zoom maar goed in.

Volgens mij draag ie dunner. En is Mischien ook net wat dunner. Rede hiervoor is dat de sub 300 meter diep kan en de gmt 100. Daarom is de gmt zeker niet dikker al heeft ie een extra functie

2 likes

De 15300st is geweldig. Als enige “mooie horloge” zou het voor mij niet werken. Maar naast iets anders moois voor dagelijks of wisselend gebruik is het iets speciaals. Veel meer handmatig afgewerkt dan een Rolex. Heel dun en extreem comfortabel.

Een GMT is zo’n 33% dikker dan een 15300st. En dat zie je en voel je nadrukkelijk. De 15300 is 9,4mm:

De achterkant ziet er toch ook wel een heel stuk anders uit dan een GMT:

Naast een 214270 of 114060 of 14060 is het absoluut een feestje :grinning::+1:

16 likes

@drex en @Lucky-Luke de BLNR is inderdaad een stukje dunner dan de Submariner. Ik heb ze vaak naast elkaar gehad en het komt volgens mij omdat de Sub een extra waterdichtheid deksel heeft boven de standaard deksel. De SKX heb ik trouwens ook en het is een fantastisch horloge, ik draag die bijna altijd haha!

@lasteraar en @551er je hebt het eigenlijk wel perfect verwoord. Voor het dagelijkse leven is een Rolex misschien veel degelijker. Vandaar dat een Explorer II naast de Batman voor het dagelijkse leven perfect zal zijn. Ooit komt die PP of AP wel, en dan als toevoeging aan de collectie en niet als vervanging voor de Batman. :+1:t3:

@ Rob-055 dat er veel kopietjes van de BLNR zijn boeit mij eigenlijk geen ruk. Ik heb toch een echte en als je ze naast elkaar hebt, dan zie je dat toch wel. Eigenlijk is het ook wel grappig want je hebt een horloge die vele niet “echt” hebben. Niet dat dat veel uitmaakt want ik koop een horloge voor mezelf en omdat ik die zelf mooi vind! :sunglasses:

@ n_visser klopt, de service kosten zijn wellicht aanzienlijk hoger dan bij Rolex. Gelukkig werk ik in de horloge industrie dus kan ik wel iets regelen. Buiten dat zou ik het er zeker wel voor over hebben. Ik zal nooit een horloge kopen als ik niet bereid ben de kosten te betalen voor een full service. :flushed::money_with_wings:

@ Bauhaus de 15300ST met blauwe plaat vind ik eigenlijk de allermooiste Royal Oak naast de ultra thin 15202. Dit horloge wil ik zeker nog een keer in de collectie hebben alleen ben ik er nooit van overtuigd geweest dat het een betere vervanger zal zijn voor de BLNR. Is het horloge in de foto’s toevallig van jou? :ok_hand:t4:

Gezien de resultaten van de poll zijn de meningen ontzettend verspreid. Gisteren was de BLNR nog heel de tijd nummer 1, vandaag is dat de AP geworden en de PP als laatste. Eigenlijk ben ik best verast door deze inzichten. Uiteindelijk lijkt het erop dat iedereen de BLNR liever zou houden dan inruilen voor een Patek of Audemars Piguet. Bedankt allemaal voor het mee doen en het advies. Als iemand toevallig nog een Explorer II 16570 Polar wilt verkopen, dan hoor ik dat heel graag! :muscle:t3::grin:

4 likes

Gaaf
Heel erg mooi. 39mm toch ?
Zou zelf voor de 37mm gaan. Maar ik ga eerst even ergens regelen dat ik de 37mm kan passen. Zijn geen bedragen om zomaar te bestellen

2 likes

Yep. Maar slaapt wel veel in de externe kluis.
Is meer voor “af en toe”.

1 like

@Bauhaus als je hem ooit van plan bent te verkopen, je weet mij te vinden haha! :flushed: Echt een prachtig ding!

@Lucky-Luke ik werk bij House of Pertijs in Breda en wij hebben volgens mij nog wel een 37mm Royal Oak liggen. Dit is wel een nieuwe dus weet niet of dat is wat je zoekt. Je bent in ieder geval altijd welkom! :sunglasses:

3 likes

Dan heb ik je een paar weken terug nog gezien en kort gesproken toen ik bij je collega JP de IWC Portugieser 150 years kocht :joy:. Klein wereldje :wink:

2 likes

Haha dat is waar ook! :joy: Wat een klein wereldje inderdaad, hopelijk heb je nog veel plezier van de IWC. De blauwe wijzerplaat van de 150 years collectie is ongelofelijk mooi! :heart_eyes:

2 likes

Als ik zou moeten kiezen dan of de PP staal of de AP met blauwe plaat. Beide duurder maar geen excuus als alternatief voor de Rolex. Dan gewoon kwestie van doorsparen. Krijg je anders spijt van.

1 like