Rolex weigert gestolen horloge terug te geven aan eigenaar

Dit. Als Rolex íets niet wil is het horloges aan onrechtmatige eigenaren verstrekken. :wink:

Als uiterste middel wellicht boze filmpjes maken om ze onder druk te zetten. Zo had ik een keer een retourzending van V&D 1 dag te laat teruggestuurd (althans hij kwam 1 dag te laat aan voor de 14 of 30 dagen termijn). Mailen en bellen leverde niks op. Toen maar even (uiteraard in normale bewoordingen zonder boze-aap-filmpjes) op Twitter geknald. Was dezelfde dag nog geregeld. :joy:

1 like

Nooit een goed idee.

In dit geval, je bent dat horloge 5 jaar kwijt. Iemand laat het servicen.
Stel dat rolex proces duurt een paar maanden… uiteindelijk krijg je heus dat horloge wel terug als je verhaal klopt :man_shrugging:.

Maar goed, de huidige eigenaar zal ook een verhaal hebben.

Lijkt mij dat als alle documentatie bekend is dat je het horloge gewoon terug krijgt. Als dat niet zo is terwijl je alle stappen hebt ondernomen zijn om je horloge terug te moeten krijgen (waar rolex naar vraagt) krijg je een nieuwe situatie.

Dit is de situatie dat je moet gaan denken aan een advocaat. Waarbij je rolex dus ook aansprakelijk moet gaan stellen.

Ik kan mij niet voorstellen dat je het horloge niet terug krijgt wanneer je het proces goed doorloopt.

1 like

Twitter is voor niets goed, behalve contact met grote bedrijven…
Ergens wel sneu, dat je telefonisch geen stap verder komt want het is niemand anders die het ziet, maar zodra je het publiek knalt is het zo geregeld want potentieel gezichtsverlies.

1 like

Mij ook.

Ik ook niet.

Dus dat is hier het probleem: we weten niet precies hoe het zit. :sunglasses:

1 like

Eens. Lijkt mij ook echt niet nodig. Mijn 1e bericht hoort bij het scenario als Rolex echt niet meewerkt.

Deze man irriteert mij :sweat_smile:

Ik gebruik het ook alleen daarvoor inderdaad. PostNL / DHL / etc. zijn veel sneller bereikbaar op die manier. Het is heel sneu, maar als het werkt… Dan maar ‘result by shaming’. :upside_down_face:

1 like

Doet mij een beetje denken aan de Zwitserse mentaliteit na ww2. Iets met goud :grimacing:

Tja. Een behoorlijk groot deel van de vintage Rolexen uit die periode is ooit van een Joodse pols getrokken. Die liggen gewoon te pronken in vitrines van de bekendste handelaren, of sieren de pols van nietsvermoedende, trotse eigenaren.

Dat is een erg gladde helling, die geschienenis. :upside_down_face:

FTFY. Dat is best een donkere pagina uit de historie.

Kom je thuis na een concentratie kamp te hebben overleefd, wonen Henk en Ingrid ineens in je huis… en krijg jij het niet terug.

1 like

Daar hebben we er nog wel een paar van. Onze welvaart hebben we natuurlijk grotendeels te danken aan slavernij en het leegroven van ander continenten (VOC mentaliteit). Ook hier op het forum dwalen nazaten rond van de boeven van toen, brallend over geld en zwaaiend met luxe horloges.

Dus zo blijf je in de weer. :joy:

1 like

En dan heb je ook nog van die pretentieuze lui die smartwatches dragen en GroenLinks stemmen. :smirk:

1 like

Ok, dus Rolex zegt, we doen dit altijd via een derde partij (waarschijnlijk zijn ze bang dat het horloge kwijtraakt op een politiebureau). In plaats van dat hij eerst uitzoekt wat het inhoudt gaat hij eerst zeuren in een video. Ik dacht dat hij het niet terugkreeg, maar hij klaagt dat hij denkt dat hij het niet terug krijgt. Goed bezig jongen…

3 likes

Brrrr… nog erger. Zeker in combinatie met een moddervette spaarrekening die zijn oorsprong kent in een

Gelukkig voor de personen in kwestie is die inconvenient truth weinig onderwerp van gesprek. Dus die kunnen gewoon lachend verder shinen. :sunglasses:

1 like

Dat lijkt me de strekking :slight_smile: .

We moeten alleen wel even opletten dat Fate hier niet een betoog over komt schrijven… :slight_smile:

1 like

Te laat. :joy:

1 like

Klopt, maar hij zegt ook dat die derde partij niet bedoeld is voor het retourneren van gestolen voorwerpen aan de rechtmatige eigenaar. Een doodlopende straat dus. Dat is het probleem waar het op blijft steken. Zodoende heeft Paul er weinig vertrouwen meer in dat hij het horloge ooit zal terugkrijgen. Als ik hem goed begreep in het filmpje heeft hij er in ieder geval alles aan gedaan.

Volgens mij valt Rolex wel wat meer te kietelen in dit verhaal. Vraag mij af of hij juridische gezien wel genoeg informatie heeft binnengehaald, met wat zijn rechten zijn en de plichten van Rolex.

Dat is maar de vraag, misschien willen zij de papieren nog even zien en geven zij dan een waardetransport bedrijf de opdracht om het horloge bij je af te leveren.

Hoe dan ook, waarom niet eerst even dat gesprek aan gaan voordat je een dram video maakt.