Rolex wil niet direct met hem communiceren, dus dat zal bijzonder lastig gaan…
Die tanden van hem! Veel en veel te wit!! Kansloos filmpje.
Dat is toch ook de vraag niet, hij moet die club bellen waar hij naar wordt verwezen.
Die hebben aangegeven dat hun diensten niet bedoeld zijn voor het retourneren van gestolen horloges aan de rechtmatige eigenaar. Dat zegt Paul toch in het filmpje? Het is een gevalletje kastje naar de muur.
Ik ben er net over aan het lezen maar International Mutual Assistance is geen bedrijf of organisatie maar een verdrag tussen landen over hoe politiediensten met elkaar samenwerken. Het lijkt er dus eerder op dat de politieman niet goed weet wat hij moet doen.
Artikel 59 gaat over het teruggeven van objecten die onderdeel zijn van een onderzoek
Dan zit er maar 1 ding op als dat serieus het geval is. (Met juridische ondersteuning) uitzoeken wat je rechten zijn en wat de plichten zijn van Rolex, en een koevoet tussen de kast en muur rammen.
Ik dacht ik zet hem even in de Rolex only, daar hoort ie toch in?
Ik vind van niet. Het is een filmpje over horloges. Daarnaast heb ik het groene gedeelte op negeren staan.
Mwah. Het is een videoweergave van een klacht over Rolex.
Haha hoe dat zo?
Dat is beter voor m’n bloeddruk. Dus puur omwille van gezondheidsredenen.
Ah dan heb ik wel een tip voor je.
dat ding is gewoon van mij trouwens
Zonder het filmpje daadwerkelijk te hebben gezien, retourneren van gestolen goederen is nogal een precair ding:
Wat als er een koper geen heler is, maar ten goede trouw het horloge heeft gekocht (markt conforme prijs met later erbij gehaalde doos en papieren)
Wat als de verzekeringsmaatschappij heeft uitgekeerd? In sommige landen zijn zij dan automatisch eigenaar (zoals de uk)
Rolex heeft hier aardig wat ervaring in, en het vaststellen van de rechtmatige eigenaar (en dat is juridisch nogal een rekbaar begrip) heeft nou eenmaal wat haken en ogen. Nogmaals, filmpje niet gezien maar volgens mij was mijnheer Paul Thorpe ook niet helemaal van onbesproken gedrag (geen aanval ad hominum trouwens)?
Hetgeen JEHEBTWATGEKOCHT hierboven schrijft was ik ook aan het schrijven, maar hij/zij was wat eerder. We weten totaal niet hele verhaal in dezen en ik irriteer me teveel aan deze man om eerdere filmpjes te kijken.
Het is in veel landen zo, waaronder Nederland lieve mensen, dat een derde partij jouw gestolen horloge onder zich kan hebben terwijl hij/zij ten goeder trouw is. Het horloge blijft dan toch echt gewoon in eigendom bij de laatste partij.
Er zou nog eventueel een onderzoek plaats kunnen vinden naar de tussenliggende stappen die het horloge geeft gemaakt, maar dit wordt al snel een behoorlijk onderzoek hoor. Ik kan je garanderen dat hier in Nederland daar echt de politie geen prioriteit aan geeft. Nog lastiger wordt het als er zelfs meerdere landen in betrokken zijn. Geloof me maar, voor een Rolex van 15K gaan echt geen opsporingsinstanties internationaal onderzoek doen of samen werken.
Eea zou mogelijk wel kunnen als het horloge bij een moord is weggenomen ofzo, of als het rechtstreeks bij Prins Charles van de pols gegrist is…
Heb je International Mutual Assistance al eens gegoogled? Op z’n best is het een VN organisatie, op z’n slechtst een Zwisterse advocaten club. Ik snap die niet.
De politie en Rolex hebben de antecedenten gecheckt, en het horloge zou daarmee gewoon naar de rechtmatige eigenaar terug moeten.
De huidige eigenaar zou tegen het licht aangehouden moeten worden, of de dealer die hem het gestolen goed verkocht heeft.
Waarom maakt Rolex dit moeilijk middels een vokking VN organisatie?
Dat was toch al gebeurd? Er is bewijs overlegd van eigendom, er is aangifte gedaan, er is vijf jaar gezocht.
Wat moet er dan niet kloppen en wat heeft de VN er mee te maken?
Was al gebeurd, door de Britse politie en de rechtmatige eigenaar. Ik zou ook een proces aanspannen.
Yup. Dat zijn zomaar een paar K aan kosten.
De vraag die ik heb is of het legaal is dat Rolex daar verder eisen aan verbindt.
Mag Rolex dit horloge vast houden? Ik denk het niet.
Voila.
Dit kan ik beamen: ooit een Porsche gekocht bij een onafhankelijke dealer.
Jaren later heeft iemand die aangegeven als gestolen.
Had m aan een vriend uitgeleend die hem nooit teruggebracht heeft.
Politie heeft beslag gelegd, maar mocht in mijn garage blijven staan.
Na 3 maanden uitsluitsel, heb ter goeder trouw gekocht en mocht m houden.