Rolex zakhorloge - vragen over echtheid

Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een zakhorloge, maar ik heb me altijd al afgevraagd of het echt is of niet. Het horloge loopt helaas niet. Kunnen jullie aan de hand van de fotos bepalen of dit een replica is of niet?
Alvast bedankt, gr. Luuk



1 like

Het is een Russisch Molnija caliber, dus vast volledig nep verder.

5 likes

Op zich is molnija een kopie van een cortebert, die Rolex wel gebruikte…
http://linuxfocus.org/~guido/molnija-pocket-watch/

Daarnaast was Rolex in den beginne gewoon een simpel inkoop-en-plak-je-eigen-logo-erop-merk. Ze kochten alleen wel hoge kwaliteit onderdelen.

1 like

Wat probeer je nou duidelijk te maken dan? De Molnija type aanduiding 3602 en de Sovjetunie aanduiding SU staan er gewoon op. Aan twijfel of zijsporen heeft de topicstarter toch niets?

5 likes

Even heel suf, maar hoe vaak zal iemand tegenwoordig niet een Sellita laten plaatsen in een horloge waar daarvoor een ETA heeft gezeten? Ik probeer geen twijfel te zaaien, maar dit uurwerk, maar dan van cortebert heeft Rolex wel gebruikt in het verleden.

Maar misschien heb ik dat mis, dat wil ik best aannemen.

1 like

Nou doe je het toch weer? Je wekt de indruk dat iemand een Molnija uurwerk in een Rolex zakhorloge geplaatst zou kunnen hebben.

Hoe duidelijk wil je het hebben? Hier het officiële logo van de Molnija website. Het staat notabene op de wijzerplaat.

4 likes

Okee, is goed. Ik zei toch, misschien heb ik het mis :slight_smile:

Dus Als ik het begrijp is het is een Russisch uurwerk in een Rolex zakhorloge?

Wat dus zou kunnen…

3 likes

Dit zakhorloge heeft helemaal niks met Rolex te maken/


Maar wel mooi op Marktplaats gezet als ‘oud zak horloge Rolex’ :grimacing:

4 likes

Ja! Rolex zakhorloge behuizing op zeker!

Tekst aangepast met juiste informatie, ik wist er te weinig van.

1 like