Rolex zin of onzin over polijsten bij een Rolexservice ?

Goede avond
Ik denk dat hier wel iemand mij kan vertellen of deze submariner is gepolijst
En of het heel erg is als dat wel zo is

2 likes

Graag jullie mening
Heb helaas niet meer foto’s

Ja is wel eens gepolijst maar niks ernstigs.

1 like

Toch nog 1 foto gevonden
Het horloge is nogal aan de prijs
Tegen de 7k
Doos en papieren inbegrepen
Uit 1999
12 maanden garantie
Voor dit bedrag verwacht ik toch wel dat het horloge inorde is

Crownguard links is wat dunner en de pushpin rechts komt er bijna door dus die lug is wat meer gedaan.
Band nog netjes maar weet niet hoeveel rek erop zit

Inderdaad had ik nog niet gezien
Mischien maar beter verder zoeken

:wink:

Dankje

Ben geen expert maar ben zelf, naast mijn 14060M op zoek naar een 16610 dus hou ook de sites in de gaten waaronder deze uit Maastricht.

Ik vind hem netjes maar goedkoop is anders. Alle Subs met smalle lugs blijven maar stijgen in prijs.
Dus een hele dikke 6 ben je in deze staat inclusief d+p volgens mij sowieso bij een professionele verkoper kwijt.

Dan nog de vraag naar de service. Uit 1999 zou ik wel graag een echte Rolex beurt op papier willen zien om te bepalen wanneer hij echt weer aan de beurt is. Bij deze staat dat er niet bij dus lijkt er geen gedocumenteerde Rolex beurt geweest te zijn Na 20 jaar lijkt me dat wel aan de orde.

En verleent de verkoper “garantie” ? Stel je voor dat je binnen een jaar naar een kamerorkest gaat en je roept niet alleen “bravi” maar klapt er ook nog bij je in je handen en er breekt van alles af. Dat zijn aspecten die bij mij mede de bereidheid zouden bepalen tot het betalen van een bepaald bedrag. Je koopt dan ook een stukje rust.

Veel succes in je zoektocht. Ik vind het een prachtig exemplaar !

5 likes

Aan de spiegeling te zien ( ook bij gaatje voor de pushpin ) flink gepolijst

Eff van de site geplukt…

Maar wat ik uit verhalen heb gehoord, is dat Rolex een lichte poets/polijst handeling op het horloge verricht. Dat is helemaal prima, alleen vervangen ze ook vrij snel onderdelen, wanneer deze in hun ogen niet meer aan de kwaliteitsstandaard voldoen.

Heb je een plaat met verkleurd tritium, dan wordt deze gewoon vervangen en wordt ook een wat minder scherpe fluted bezel gewoon vervangen etc.

Overleg van te voren met de AD wat je wel én niet wil. Maar je kan er op vertrouwen dat je geen ongelijke lugs terug krijgt na een service bij Rolex hor!

Is dan toch jammer
Als je een mailtje stuurt met de vraag of het horloge ongepolijst is
Omdat ik daar niet zo veel kijk op heb
Lijkt mij dat de verkoper dat gelijk moet zien en ook doorgeven als ik daar om vraag
Maar krijg vervolgens dit mailtje

Beste meneer Manders,

Dank voor uw interesse in de Rolex Submariner Date 16610.

Deze Rolex is in zeer goede conditie en komt met de originele Rolex papieren en doos.

Het is volledig onderhouden door onze horlogemaker en wordt geleverd met een jaar garantie.

Het horloge is ongepolijst en in een zeer goede conditie.

De rek op de band is minimaal, zeker voor een horloge van deze leeftijd.

Het wordt ongepolijst is niet voor niets verboden op VRF. Maar op zeker gepolijst deze en op dit soort verkopers afgaan zou ik nooit doen

Je hebt toch antwoord op je vraag…?!

Heb inderdaad antwoordt op.mijn vraag
Alleen niet de juiste

Dit is dan toch het juiste antwoord op je vraag…?