Rommelmarktvondst 08-02 Didam

Vandaag drie rommelmarkten gedaan, het is bij twee horloges gebleven. Ze zijn wel wat gehavend, maar het zijn leuke klokjes…

Een Tissot Stylist uit 1971 en een Tissot Seastar Visodate uit 1962

Mocht je ooit het idee hebben gekregen dat rommelmarkt horloges altijd in topstaat verkeren…

…dat klopt dus niet.

Even met een sateprikker alle polskoek verwijdert anders valt de rotzooi in het uurwerk.

Het uurwerk is een Tissot 781-1 handwinder

Het uurwerk van de Seastar is een 784 automaat

Samen moest ik 55 euro afrekenen, dat is wat meer dan ik normaal maximaal betaal per horloge maar voor de betere merken maak ik soms een uitzondering. Dit is ook meteen de highlight van vandaag want ik had het voornemen om lekker wat aan horloges te knutselen maar als je van de ene in de andere ellende terecht komt is het gewoon niet jouw dag. Dus ik heb alles maar weer opgeruimd… :frowning:

2 likes

Ik vond ooit precies zo’n zelfde Tissot Stylist, alleen was die van mij wel perfect / ongedragen.

2 likes

Fraaie horloges. Ga je ze opknappen?

Die is inderdaad helemaal perfect, blijven aparte horloge uit de Stylist lijn.

Ik verwacht dat het in dit geval beperkt zal blijven tot het reinigen van de kasten en krasvrij maken van het glas. De kasten zijn beide verchroomd en daar kun je niet zoveel mee…

Mechanische horloges vinden is al leuk, maar als het dan ook nog horloges zijn van gerenommeerde merken is je marktbezoek wel de moeite waard.

Mooie vondsten weer.

Leuk weer. Tissot is altijd goed, mits ze goed lopen. Ik heb vanmiddag een Silvana laten liggen voor 22,50, foutje?

+1 (tu)

Wat ik niet heb gekocht maar wel heel grappig vond, een heren en dames duo van Ruhla met maanfase op een penankeruurwerk… :slight_smile:

Zoiets ?
Die mag je gerust voor me meebrengen

http://nl.picturepush.com/public/14173848

Ja inderdaad, heb ik nu iets bijzonders laten liggen?

Tenzij het een Deutsches Heer zakhorloge of een chrono was lijkt me dat niet…

(dit op basis van een uiterst vluchtige zoekactie op eBay)

Nee, dat dacht ik al. Simpel ding, liep wel maar je weet natuurlijk nooit hoe.

Soms moet je ook gewoon gokken (en een misser accepteren) maar dat is ook part of the game. Het moet wel een uitdaging blijven.

Jawel, maar dan moet je kunnen inschatten dat het zin heeft. Dat had ik bij deze niet. De waarde zal wel ongeveer zijn vraagprijs zijn, als hij fatsoenlijk loopt.

Mijn ervaring is dat een vraagprijs boven 20 euro meestal voortkomt uit kennis of uitzoekwerk van de verkoper, dat is niet erg maar als je op zoek bent naar goede deals is dit zelden interessant.

Als je mogelijkheden hebt om een horloge cosmetisch op te knappen, of hem weer werkend te krijgen dan kan het nog steeds interessant zijn…

Maar gekke dingen hou je toch. Ik heb een tijdje geleden een Garonne (Nederlandse plakmerk) chronograaf gekocht voor 9 euro, een ronduit lelijk horloge maar wel met een werkende Valjoux 7734 die daarmee toch nog een leuk bedrag heeft opgebracht. Nu weet ik, mechanische chrono’s altijd meenemen… :slight_smile:

Ja, daar zou ik ook niet over twijfelen, maar ik loop zelden op een rommelmarkt. Gisteren toevallig de neuzelmarkt in Rijswijk.
Ik doe het heel anders. Ik koop op Marktplaats, op Ebay lots of watches for repair en ik koop van anderen van het forum horloges die aandacht nodig hebben. Tot nu toe gaat dat eigenlijk prima.

gschoots Schreef:

Ja inderdaad, heb ik nu iets bijzonders laten
liggen?

Ik denk het niet maar ik vind de manier van de maanstand aangeven wel leuk. Eens een keer wat anders dan het kleine venstertje

Binnenkort valt er ook een Tisot Seastar kaliber 781 bij mij in de bus. Het horloge krijg ik van een kennis en heeft 20 jaar ongemerkt in een la gelegen. Zal vast een servicebeurt nodig hebben … help?

Ga daar inderdaad maar vanuit, stuur me anders even een PB als hij binnen is, misschien dat ik iets voor je kan betekenen…

1 like