Het is een tijdje stil geweest maar dit weekend moest er een slag worden geslagen op de rommelmarkt in Hoevelaken. Ik kon kiezen uit een berg andere locaties maar deze moest het worden, en oh wat ben ik blij!
In de laatste rij, en ook bijna aan het eind stond mijn dochter Amber druk te zwaaien (zij scout standaard een eindje vooruit) en daar stond ze bij een bakje horloges. Ze had een Omega gespot! Een Omega Genéve, hij liep, en zag er ook nog best goed uit, mooi die houden we even apart. Ik draai het horloge wat ernaast lag, op een perlon bandje, nog even om, Omega Constellation… eeehhh, ok. Die liep helaas niet maar zag er verder origineel uit.
Vraagprijs 35 euro per stuk, na wat onderhandelen heb ik ze samen voor 55 euro mee mogen nemen…
De Omega Genéve ref. 1360098, 35mm
Blanke caseback
Binnenkant caseback met referentienummer
Omega 613 handwinder uurwerk, volgens het serienummer uit 1972
De Omega Constellation ref. 2852
Caseback met observatorium (gotta love it!)
Maar de kast is wel ontzettend ranzig
Binnenkant caseback met referentienummer
En dan de grote vraag, het uurwerk een Omega 501 uit 1954
…maar helaas mist in ieder geval de rotor, en hoogstwaarschijnlijk is dat niet het enige. Hij moet in ieder geval worden nagekeken want ook zonder rotor zou hij iig moeten draaien en dat doet hij ook niet (balans loopt wel gewoon vrij). Maar goed, dat is vast wel op te lossen.
Ondanks het issue met de connie ben ik uitermate tevreden over de rommelmarktopbrengst van vandaag. Ik heb nu in totaal vier Omega’s van de rommelmarkt.