Rommelmarktvondst 11-10 Omega Genéve en Constellation !

Ik kreeg gisteren al de vraag van Melvin (Vintage1982) of ik behoefte heb aan een parts sheet, altijd geweldig hier op HF.

Dit is mijn foto van het uurwerk:

Dit is een foto van het web:

Je ziet duidelijk dat op de plek waar er twee gaatjes zitten in de platine er op de complete een brug recht omhoog loopt, waar de rotor aan vast zit, en aan de rechterkant nog een tandwiel. Dus ik denk dat ik nogal wat onderdelen mis.

Ik ben er niet zeker van dat het dezelfde uurwerken zijn, maar ik ben het met je eens dat je een hele brug mist… en een aantal raderen… als het goed is… zou er ergens naast dat messing rad bovenop de Veerton een robijnlagertje moeten zitten…

Nee geen micro rotor. De rotor komt in het midden van de automaatbrug. Volgens mij missen er drie onderdelen. Het bovenste gedeelte van de automaatbrug, het onderste deel en een plaatje met de as voor de rotor.

-edit- Ik was in de bonen. Ik las in de beginpost een 504 en door de post van Frans53 was in in de war :slight_smile: Het is inderdaad een 501. Ze zijn er met 19 of 20 jewels gemaakt.

ik blijf het geweldige verhalen vinden. Mijn top vonsten blijven voorlopig nog bij Citizen en Seiko

Dat was een productief dagje…

Ik geef toe, het is minder indrukwekkend dan gisteren maar desondanks toch niet ontevreden.

Een Renault reclamehorloge met mechanisch uurwerk € 2,50

Lincoln, ik denk dameshorloge, € 1,50

Seiko 5 (7019-5010) €20,-

Roamer Vanguard 303 €20

Hier staat het cal 500 > in onderdelen: http://www.ofrei.com/page1535.html

mijn opbrengst van gisteren.en wat hadden ze er veel zeg.Misschien wat voor jou,is in rijswijk de broodfabriek.was 1 stand met bizar veel van 1 euro tot wel 7000.breitling,omega enz enz allemaal vintage.
Deze twee koste 5 euro pst.

Heb jij iemand die horloges voor jou achterhoudt of zo ?

Als wij naar rommelmarkten gaan (en dat is regelmatig het geval), liggen daar bijna nooit mechanische horloges, laat staan horloges van gerenommeerde merken.

Mijn mooiste vondst is nog een Timex penanker uit 1975 voor 2 euro. Maar ook daar ben ik blij mee, vooral ook omdat ie erg goed de tijd houdt.
Ik heb ooit één keer een oude Omega zien liggen. Deze lag al in een aparte houten bak onder het glas en dan weet ik al genoeg.
Het was bovendien ook nog eens een erg afgeleefd horloge maar ik vroeg toch maar, tegen beter weten in, wat het oude horloge moest opbrengen.
Voor minder dan 150 euro gaat ie niet weg, was het bitse antwoord.
Ook kapotte zakhorloges met cilinder uurwerk voor 175 euro kom ik wel ooit tegen, maar verder niet veel bijzonders.
Misschien dat er in die hoek van Nederland wel meer te vinden is, maar hier zijn er volgens mij ook opkopers aanwezig.
Oh ja,…ik ben ook altijd als eerste aanwezig bij zo een rommelmarkt.

ik zie met regelmaat wel oudjes liggen hoor,is ook enige waar ik naar kijk,rest loop ik voorbij.

Hier in de buurt zijn opkopers actief die vaak al voor openingstijd binnen zijn en alles wat maar lijkt op een mechanisch horloge kopen.

Zelf gehoord van een stadhouder waar ik mee heb staan praten.

Lijkt me een prima opbrengst, ik heb ook zat weekenden gehad met helemaal niks, alleen lees je daar niks over…

Handelaren laat ik meestal links liggen, die zijn voor mij niet zo interessant, mijn aankoop limiet per horloge is 20 euro (daar wijk ik maar zelden vanaf), een vraagprijs boven dat bedrag betekent meestal dat de verkoper weet wat het waard is en daarnaast behoudt het je van te grote miskopen (zoals missende onderdelen :)).

Was het maar zo dat mensen dingen voor me achter hielden.

Ik kom overal voor rommelmarkten dus ook in de randstad en in België en Duitsland, ik probeer wel altijd meerdere rommelmarkten op een dag te doen (twee á drie). Ik heb het meeste succes op kleine tot middelgrote rommelmarkten. Ik ben één keer naar de Ijhallen in Amsterdam geweest (waarschijnlijk de grootste in Nederland) maar daar haal ik in verhouding bijna niks op.

Ik heb wel één geheim hoe ik mijn rommelmarkten aanpak, dat is blijkbaar zo bijzonder dat toen ik dat een keer deed iemand naast me vroeg of ik niet die knakker van de rommelmarktvondsten op horlogeforum was… :slight_smile:
(en nee, ik ga je niet vertellen wat het is, sorry)

Je neemt voor 55 euro 800 euro + aan horloges mee. Je zal iets moeten investeren, vooral in de Constellation, maar het blijft een topdeal.
Heb je liever dat ze deze horloges compleet en geserviced bij je thuis komen brengen voor 55 euro? Poetsen wil je zelf doen :wink:

€300 voor een geneve handwinder met cal 613 ? dat lijkt mij sterk overdreven, is het simpelste model omega en verkoop ze meestal voor €50-200 max .

Vintage1982 Schreef:

Ik heb een zwak voor Omega, maar deze zou ik in de
verkoop doen en Connie restaureren om te dragen.
Die heeft veel meer uitstraling. Zo’n Genève
brengt al gauw 300 euro op, maar het zijn nogal
saaie horloges. Of zeg ik nu iets heel raars? :wink:

Ik heb er pas nog één weg zien gaan voor 350 op Catawiki. Dat was trouwens een cal. 601, maar is hetzelfde basiscaliber.

Ja kan natuurlijk altijd maar dan zal het wellicht een automaat uit jaren 60 zijn geweest met servicehistorie , ik heb nog nooit gewone Geneve weg zien gaan voro dat geld , daar koop je bijna een gouden exemplaar voor.

Ik heb er pas nog één weg zien gaan voor 350 op
Catawiki.

Die ziet er dan ook wel grandioos uit en ook nog op een originele Omega band.

Persoonlijk had ik die van mij ingeschat op 150 - 200. Maar goed, uiteindelijk blijven het toch educated guesses…

Hij ziet er inderdaad mooi uit, maar die van jou is ook niet verkeerd. Deze band was niet van Omega trouwens, alleen de gesp. Die zijn te koop op Ebay voor 10/20 dollar.
Inderdaad zijn het slechts indicaties, maar ik denk dat 300 helemaal niet zo gek overdreven is. Op Catawiki moet je geen horloges kopen, want er zitten geen koopjes bij, integendeel. Om te verkopen is het perfect :smiley: