Lettertype van de 3 op de datum is ook fout.
Heerlijk dit soort topics en hoop dat we ooit een echte “barn/market find” tegen komen maar mi is deze niet echt. Chapter ring klopt inderdaad niet, tritium bolletjes liggen er ook boven, niet in. Datewindow lijkt ook wat klein
Dat ansicht is natuurlijk geen reden om een Rolex te betitelen als nep. Ook een datejust niet.
Kan natuurlijk een andere plexi omgezet zijn.
Zoiets hebben we al eens voorbij zien komen met een Autiva als ik me niet vergis…
lijkt ook niet echt op een plexi?
staat er een streepje onder de rolex kroon op ehh, de kroon?
Is te vaag om te lezen, maar volgens mij passen er hier niet meer letters in…
“Superlate” chronometer.
Het is wel een goede poging tot een echte…! Helaas.
Euh?
Waar lijkt het dan op?
Veel ruimte tov de bezel en ook te laag als je naar andere rolex plexi zonder magnifier kijkt
Ja maar waarom zeg je dan dat het geen eens lijkt op een plexi? Het is wél een plexi. Geen mineraal of saffier.
Dus jouw opmerking legde ik anders uit.
Sorry… “rolex plexi” die past bij dit horloge (als hij echt zou zijn)
Volgens mij is de band sowieso echt
Iedereen nogmaals bedankt voor alle reacties. Ontzettend leuk om allemaal te volgen.Even een update. Ik kan het horloge pas morgen ophalen, samen met wat andere spullen. Heb nog wel even navraag gedaan bij de verkoper en het blijkt dat het horloge niet jaren op zolder heeft gelegen maar altijd gedragen is door opa. Ze kennen hem niet anders dan met dit horloge. Dit zegt natuurlijk helemaal niets maar ik schrijf hem dus niet helemaal af al zegt het merendeel van jullie dat hij nep moet zijn. Morgen heb ik hem thuis en zal eens goed kijken naar de kenmerken waar ik extra op moet letten. Wordt vervolgt!
Breguet liet op zijn emaille wijzerplaten met een pantograaf al een verborgen handtekening zetten tegen fakers.
Fakes zijn zo oud als de premium horloges.
uit ervaring weten we op het horlogeforum dat de meeste opa’s en oma’s gewoon met neppe rotzooi liepen
Deze werden als erfstuk doorgegeven echter kwam het blije nageslacht van een koude kermis thuis
En waarschijnlijk een tikkende secondewijzer…
Dat ‘super late chronometer’ is toch vrij hilarisch.
Mijn ogen zijn kennekijk niet goed want ik kan onmogelijk lezen wat er staat😉 hoe dan ook, ik ben blij met het horloge al is hij nep. Dank!
In de vroege 20ste eeuw was er een proces vanwege vervalste Roskopf horloges, dus laat premium maar weg
Voor er een onderscheid kwam tussen gewone horloges en “premium” was ieder functionerend uurwerk al een wondertje.
Roskopf was pas veel later, er worden intussen ook Casio’s en Seiko 5-jes nagemaakt.