Een FHF (Fabrique d’Horlogerie de Fontainemelon) uit de 150-familie. Zonder schokbeveiliging, dus mogelijk nog uit de jaren '40: FHF ging rond 1950 aan de shock-resist. Grappige combinatie met de inderdaad onmiskenbare jaren-70-kast.
vandaag weer rommelmarkt en enige bescheiden maar toch leuke vondsten gedaan
een werkende lip r25 uit de 1940s
een niet werkende lip nautic ski
en last but not least, ik moest nl denken aan de opmerking van @fredpanarai1, een stolp voor de montbrilllant … alleen die past er niet in, te groot, dus een longines erin gestoken
Ha inderdaad. Maar ik heb vorige week bedacht dat je best zonder Elma kunt in de caravan. Gewoon dichte bakjes met schoonmaak vloeistof in de caravan en rijden maar. Het geschud in de caravan doet wat anders de Elma zou doen!!
Cilindergang is altijd moeilijk, maar geluk bij ongeluk: de AS 960 is een van de weinige cilindergang uurwerkjes waar hier en daar nog wel onderdelen van te vinden zijn.
Lange tijd niets gevonden op de rommelmarkt en vandaag was het prijs:
de pontiac loopt niet, de vuillemnin regnier ook niet, maar de zenith wel (loopt en valt stil, maar hij loopt)
De doos zakhorloge zooi is voor de parts.
En we hadden ook nog een tissot navigator duiker bij, lopend en op tijd lopend maar de duikring ontbrak, heb ik meegegeven met mijn maatje die even ging kijken of hij een bezel had voor intussen tot we de juiste bezel vinden, dus die staat niet op de foto