Ja die ken ik, dat is een ref. 44646 Navigator. Heb er zelf ook een in de collectie
Ik zei de onze is net zo, niet helemaal de onze heeft naast de datumaanduiding ook nog de dagaanduiding, maar verders identiek qua kast, pkaat, wijzers en open gedaan uiteraard om ff te checken of de juiste mechaniek (gesigneerde bedoel ik) erin zat. Alkes check behalve de bezel, ik hoop hem op een dag te vinden.
Ok, als het een day-date is dan is het een ref. 46646.
Die zijn overigens vrij zeldzaam. Het gros heeft alleen een datum.
Eigenlijk op de technos van gisteren na de eerste aankopen sinds de vorige rommelmarktaankoop zoveel weken geleden. Schuifjes minderen flink
Genoeg is genoeg, wat niet wegneemt dat we hier echt helemaal superblij zijn als we dan iets leuks op de rommelmarkt vinden van horloge, dan is het echt een hele dag, wat zeg ik een hele week plezier. Ik denk vooral dat omdat er echt helemaal niets meer gekocht wordt en als je dan iets cools op de rommelmarkt vindt dat het plezier echt dubbel, trippel, quatrippel, pak gewoon ineens milledubbel groot is
Jij enig idee waar ik een originele bezel zou kunnen vinden?
Die bezels liggen helaas niet voor het oprapen. Regelmatig veilingsites als ebay controleren. Kast van een day-date is trouwens anders dan een date only omdat het day-date uurwerk dikker is. Bezels zijn denk ik wel hetzelfde.
Ehhh…
Maakt niet uit hoor. Maar dit soort uitspaken vind ik gewoon leuk
Gewoon lekker doorgaan. Kan ik ook van de plaatjes meegenieten.
Er is een verschil tussen bewust zoeken en kopen, en betalen voor iets wat toevallig je weg kruist he. Vind ik dan.
Precies, ik loop ook overal per ongeluk tegenaan
Dat bedoel ik ook, niet meer zoeken op internet, de rommelmarkt beschouw ik niet als doelbewust zoeken en aankopen. Wat er ligt, ligt er en als t iets leuks is, de prijs ok en ik eerst ben, dan komt het mee. Maar geen internet meer. Voor me verjaardag binnenkort had ik doelbewust de technos van gisteren gezocht en gekocht en nog 3 bij in het pakje, ook voor verjaardag en dat is tot op heden de enige doelbewuste gezochte aankoop geweest naast de toevallige rommelmarkt aankopen.
En om eerlijk te zijn, de onverwachte rommelmarktvondsten vind ik nog steeds het leukste.
Ik ga dan vanaf heden wel doelbewust zoeken nog naar de bezel
Zeker waar maar zo struin ik op het web, ik hanteer geen zoekopdrachten
Ghehgheh
Euhm ja, als ik op internet ga struinen met of zonder zoekopdracht dan vind ik ALTIJD MAAR DAN OOK ALTIJD iets en dat is niet zo op de rommelmarkt . Ik en internet is echt geen goede combo, dan ligt het hier zo weer vol en dat was nu net niet de bedoeling
Ja, ik kom heel bewust niet meer op eBay, buyee en konsoorten. Op de ene lokale site kijk ik wel nog af en toe maar ik kan al veel makkelijker nee zeggen nu. Slopers heb ik teveel, opknappers ook, dus die twee koop ik per definitie niet meer tot ik minstens de helft van mijn achterstand heb weggewerkt, tegen 2058 ofzo. En de leuke mooie kosten meer geld dan ik er voor over heb. Dus heel weinig incoming hier
Qua rommelmarkten is het hier absoluut noppes. Ik heb de enige in wijde omtrek eens gedaan een maand of wat geleden en er lagen hoogstens 10 horloges, allemaal aan meer dan het dubbele van wat ze waard waren.
het helpt bij mij dat ik de verkopers van de 2 kramen die ik standaard aan doe - alle andere kramen enkel maar als het niet te druk is en ik me goed genoeg voel om ze allemaal te doen - al 20 jaar ken en vaak worden dingen opzij gehouden tot ik langs kom en even zo vaak wordt er een leuke prijs afgesproken omdat ik hen ook zomaar voor niets voorzie van bandjes of glazen als ze die nodig hebben en een enkele keer doe ik wel eens een quick fix voor hunder.
Als die 2 marktkramers er niet zouden zijn, zou ik ook veel minder vinden op de rommelmarkt. Het leuke is dat ik nooit van te voren weet of ze iets bij hebben voor me of niet. Evenzo vaak niet dan wel maar als ze dan wat bij hebben en het me gunnen, dan is het hier echt feest En met de jaren heb ik dat ook veel meer leren waarderen dan in den beginne, in het begin was het hoeveel te meer hoeveel te liever, nu liever wat minder maar dan kwaliteit of minder kwaliteit maar dan esthetisch 100% of er dicht tegen aan.
is hier ook zo, t is dat ik de 2 marktkramers al heel lang ken en ze ook weten dat ik er wat van ken en alle fouten of bijna alle fouten spot on ter plekke zie en kan benoemen, hetzij esthetisch, hetzij mechanisch. Maar hier ook hoor, bij de meesten zijn het van die achterlijke prijzen omdat ze op internet of bij de lokale vintage handelaar gezien hebben dat … De vintage handelaar die alles doet zoals hoort en 6 maanden of meer garantie geeft, die is idd duur(der) maar daar staat tegenover dat je iets krijgt dat in orde is. En dan heb je de 13 in een dozijn amateur handelaars / particulieren die halbakken rotzooi willen verkopen aan de prijs van de technisch - mechanisch onderlegde en correcte handelaar. Ik word er onpasselijk van. Is ook de reden dat de prijzen in horlogeland geduikeld zijn en nog steeds duikelen, al hebben ze dat op markten schijnbaar niet door
Ja, zo is het wel tof. Vaste afspraken, mensen die je kent en waarvan je weet dat ze u geen poot proberen uitdraaien
Er is geen rommelmarktcultuur hier. Te kleine dorpen, te ver verspreid, te lange reistijden? Geen idee eigenlijk. Maar de enige rommelmarkt die ik gevonden heb in 1+ uur rijden omtrek was een triestige ondervoede scheet in een fles. Een verkoper of 15-20, grotendeels echte rommel. Twee met een paar horloges maar eerder per toeval. En dan 40 euro vragen voor een doorgesleten chromé Anker die niet eens langer dan 5 seconden wou tikken. Ik doe wel eens zot maar er zijn grenzen.
Haha, ja dat van die handelaartjes op rommelmarkten herken ik.
Hier ook eentje die voor een kapot Roskopf zakhorloge 150 euro vraagt, omdat ie wel 100 jaar oud is.
En met kapot bedoel ik niet alleen het uurwerk waar de balansas van gebroken is en de spiraalveer zo verfrommeld is dat er niks meer van te maken is, maar ook de kast kapot met afgebroken deksel en een emaille wijzerplaat waar grote schilfers af zijn.