Hier vandaag ook heel veel plezier met vinden gehad!
2 maal Pontiac en een Eximio.
Enkel die in het midden loopt. De 2 andere hebben sowieso al een probleem met de tirette.
Hier vandaag ook heel veel plezier met vinden gehad!
mooie vondsten deze week.
Heel leuk treintje ook! Doet mij denken aan mijn vader’s oude Märklin treinen
Doe je dat onderweg, Bas? In de Caravan?
+1 !
Edit: Oh sorry Bas, ik zie nu pas: oud postje van december vorig jaar. Knutselen onder de Kerstboom dus…
Ha inderdaad. Maar ik heb vorige week bedacht dat je best zonder Elma kunt in de caravan. Gewoon dichte bakjes met schoonmaak vloeistof in de caravan en rijden maar. Het geschud in de caravan doet wat anders de Elma zou doen!!
Prachtige manier om twee hobby’s te combineren!
Update na openen
De Eximio heeft een AS 960 cilindergang. Deze heeft ergere problemen dan enkel de tirette. Spijtig genoeg is ook de balansas gebroken.
In de Pontiac in het midden tikt een ETA 2763. De kast is in april 74 gemaakt.
De Pontiac rechts heeft een Tissot 2481 als kloppend hart. De kast is in februari 74 gemaakt. De hebel (yoke) zal niet meer op z’n plek.
Voor die twee lijkt het me dus een kwestie van onderhoud geven en kast en glas opfrissen.
Ik stop die bakjes in mijn achterzak als ik met de mountainbike op pad ga.
Cilindergang is altijd moeilijk, maar geluk bij ongeluk: de AS 960 is een van de weinige cilindergang uurwerkjes waar hier en daar nog wel onderdelen van te vinden zijn.
Als 't lukt om 'm weer tot leven krijgen heb je er een leuk en bijzonder vintage (bijna antiek) horloge aan.
Succes met opknappen.
Dankjewel, ook voor het opzoekingswerk!
Ik ben nog steeds verbaasd over de algemene staat, gezien de leeftijd.
Ook heel wat merktekens in het deksel. Dit horloge werd dus door iemand gekoesterd.
Zeker eentje om te houden en weer tot leven te wekken.
Ik zag op eBay al een “balance complete” staan. Cousins heeft ze niet meer.