Rommelmarktvondsten

Vondst van deze morgen

42 likes

Heel leuke vondsten!

3 likes

Dankjewel Petra, ben ook echt happy met mijn vondsten.

2 likes

Met het oog van de kenner. Ge doet dat goed.

2 likes

Merci Yves
Ik heb de afgelopen tijd ook wel erg veel geluk als ik naar een antiek/rommelmarkt ga.

3 likes

Gisteren deze nog helemaal originele Citizen gevonden op een plaatselijke markt

Wel een bijzonder horloge:
Het model lijkt erg zeldzaam; ik kan nergens op het internet een foto vinden van dit model uit 1981 (45-5415 / 4-140613K)
En daag jullie uit er wel eentje te vinden :slight_smile:
Daarnaast heeft dit horloge een 2-jewels 3V (!) uurwerkje met een 2016 Litium cell, de Citizen 1400A
Vrij ongebruikelijk en ook behoorlijk zeldzaam; een zoekopdracht op dit uurwerkje levert een paar foto’s op van enkele defecte werkjes en that’s it

Deze loopt uitstekend, en heeft zonder trimmer een dagafwijking van 0.10 seconden upside en downside gemeten
Op die 2016 batterij loopt dat dan waarschijnlijk een jaar of tien, zonder omkijken. En, geen batterij lekkage!

31 likes

Een parts listing bij Emmywatch, das alles wat ik vinden kan

Citizen 45-5415 Watch Movement - EmmyWatch Citizen 45-5415 Watch Movement - EmmyWatch

Denk misschien dat 45-5415, het model kast is, Crystron weggevallen onder het logo?

2 likes

Ik zie deze vanwege bouwjaar 1981 maar even als een tussenmodel tussen de Crystron periode en de Citizen ‘seven’ periode. Qua uurwerk is dit absoluut een Citizen ‘seven’

3 likes

:+1: Kast model lijkt me zeker meer 80s dan 70s

2 likes

Na weer een hele tijd niets gevangen te hebben, vandaag weer prijs met deze super coole 1930s/1940s Fortis in acier staybrite

Poeh dat is een leukerdje met zijn strakke eenvoud en zalmroze wijzerplaat. Op het overtollige DNA na is de kast ook toppie en van formaat met zijn 33,5 excl kroon echt cool. En vooralsnog loopt ie redelijk op tijd, van de week een keertje uiteen gooien zekers!?

38 likes

Goed gevonden!

2 likes

Mooi horloge. Ik ben benieuwd hoe hij eruitziet na de opknapbeurt.

3 likes

En wat een super leuke streepjes bij de 3 en 9! Fijne pasen!

2 likes

Wij ook. Ik kan wel door die vuiligheid bij de randen kijken maar vaak komt het er dan toch nog mooier onderuit dan ik me voorstelde. Misschien morgen als ik een uurtje over heb dat ding eventjes uiteen gooien en anders is het later op de week

Happy eastern voor jou ook :egg:

5 likes

Hele mooie vondst zeg! Ben heel benieuwd hoe die wordt.

2 likes

Vandaag een rondje gemaakt over de rommelmarkt op het Afrikaanderplein in Rotterdam. We waren al laat, dus verwachtte ik eigenlijk helemaal niets.
Tot mijn stomme verbazing lag deze Certina Waterking, met linnen dial, nog netjes op mij te wachten. In een hele nette staat, double kast zonder slijtplekken en een keurig lopend uurwerk. En voor een heel net bedrag.

46 likes

netjes!

2 likes

Oefff dus toch 'n mooie gemist, afrikáanderplein stond op mijn planning maar teveel wind voor 't fietsje :nerd_face:
Veel plezier met dit mooie paasei :+1:t2:

4 likes

is dat regelmatig? of enkel omwille van het paasweekend? Ik kan het ook aanfietsen :grin:

2 likes

Paar maal per jaar dacht ik :thinking:

1 like