hartelijk dank .Deze heb ik ook gekocht voor 1 eur. maar vindt/vond ik niet zo interessant

Maarrr… waar heb je die info vandaan ? Ik vindt dat niet

Leuke vondst
Deze heeft een M104 uurwerk en is uit 1979.
Wellicht al eentje uit de Filipijnse productie.
Zodus als ik het goed begrijp zijn de eerste cijfers het uurwerk en de laatste twee het jaartal ,
Klopt.
Soms valt mijn mond open van de vondsten die iedereen op de rommelmarkt tegen komt. Je kunt zelfs zeggen dat ik dan jaloers ben. Maar nu zijn al die rommelmarkten het waard geweest.
Kijk dan !
De aanhouder wint
Goed een kroon zul je even moeten zoeken maar het glas kun je prima krasvrij poetsen.
Om heel eerlijk te zijn had ik al een paar geluk. Zo heb ik vorige jaar voor 1euro een super gave Alpina gekocht met ETA 7001 binnenwerk.
Wat een schatje
Een schoonheid Davy! Die is zeker een onderhoudsbeurt waard.
Het glas ga ik zeker proberen te polijsten. Een nieuwe kroon kan ik bij mijn horloge maker bestellen, alleen erg prijzig +/-70euro. Maar ik zal eerst nog eens langs bekende horloge fanaten gaan.
Bandje had ik al meteen vervangen.
Kroon laten zoals hij is Drees , dat geeft het horloge precies zijn vintage charme (ik spreek voor mezelf )
Daar ben ik ook over aan het twijfelen. Gewoon zo laten en alleen een beetje de krassen weg polijsten. Heb ik voor 150euro toch een leuk horloge.
Zeker weten een beetje tandpasta op een vochtig wattenschijfje en t’is zo gepiept
Die truc kende ik nog niet. Bedankt voor de tip. Zal het morgen meteen proberen.
Vandaag ook een vondst gedaan op een locale rommelmarkt.
Pontiac hydraulica voor een paar euro.
Lijkt nog prima te lopen. Even wachten tot ik terug ben van vakantie en mijn gereedschap binnen is om alles eens beter te bekijken.
Deksel aan de achterzijde lijkt er verkeerd en scheef op te zitten.
Zit wel een nummer in gestanst op de achterzijde:
84805
Dat is een compressor kast, je hebt aardig wat geweld nodig om die met een mesje open te krijgen. Mocht het niet lukken dan heb je een Timoknack nodig. Stuur maar een PB als je hulp nodig hebt.