Rommelmarktvondsten

Staat goed maar bandje lijkt 1 mm te breed? Bij de bovenste lugs en met name rechts, best wat schade lijkt het?

1 like

Klopt wel wat geprobeerd op maat te dremellen maar nog niet helemaal ok. glas heeft een klein barstje, ook nog vervangen. Maar voorlopig klaar en later bij mijn bevriende juwelier/ horlogemaker er verder mee.

16 likes

Ook de Alpina van een nieuwe band van Bruno Banani voorzien uit mijn voorraad. Zelf vindt ik het er we bij passen. Moet alleen nog een nieuw plexi in.

26 likes

Glasbevestigingstool gevonden. Helaas geen interessante horloges. Maargoed … Niet verkeerd natuurlijk.

12 likes

Leuke wekker hoor!

1 like

Gisteren dagje Schoonhoven. Uit de rommelbak voor een paar tientjes.
Helaas niet het juiste batterijtje op voorraad voor de Bulova maar de Hebelin loopt na een kleine justering perfect.

21 likes

Leuke horloges.

2 likes

top ding voor lastige clickbacks

1 like

kleine vangst vandaag: oris handopwindertje uit de fifties en een seiko 5 actus. Beiden lopen en bij de seiko kan dag en datum zonder probleem ingesteld worden. Dus hopelijk niet te veel issues

20 likes

zijn wij nu echt de enigen die troep vinden op de rommelmarkt :joy: :joy: :joy:

Deze week ook een mooie prijs gewonnen op de rommelmarkt

de certina 324B loopt en loopt op tijd, de zenith wekker loopt en loopt op tijd en de wekker rinkelt wanneer het moet

de lip T18 heeft een gebroken as, zoekopdracht voor balans compleet is al geplaatst :slight_smile: De lip zakhorloge ook gebroken as, maar moet hem uiteen halen om het caliber te determineren en ook daar zoeken we dan gewoon een balans compleet voor, te mooi om in de onderdelenbak te kieperen

en dan nog wat onderdelenbak prul, de tissot en de géte lopen wel, maar kom die hun esthetische staat is nu niet echt je dat, komt ooit wel eens van pas voor de wisselstukken en de rest ook

de afgelopen weken toch dikke chance gehad op de rommelmarkt, maanden niets gevonden en nu 3 keer na mekaar mooie dingen en 1 echte parel, het topstuk van een paar weken geleden

22 likes

Wat een leuke wijzers op dat LIP zakhorloge!

In Nederland zijn niet zo van die rommelmarktjes. En in de tweedehandswinkels kom je weinig interessants tegen. Of je moet van naamloze Quartz houden. :smile:

6 likes

Vertel mij eens welke rommelmarkt dat is. Ik vond er tegenwoordig helemaal niets meer :persevere:

3 likes

Das veel te ver rijden vanaf zwolle :crazy_face:

4 likes

Je gaat roch niet alle troep meenemen, veel wat ik zie hier zie ik ook wel maar dat koop ik niet.

Ja exact. Ik spaar geen horloges, ik wil gewoon alleen horloges die ik echt heel tof vind.

2 likes

Nee, sommigen niet. Sommigen wel… en sommige sleutelaars kopen ze als projectjes en donor horloges. Dat kan ook.

4 likes

Elke zaterdag, 50 meter vanaf mijn voordeur. dus dat is wel leuk. en ook gezellige contacten met verzamelaars en forumleden die dan bij mij op de koffie komen, die hun gevonden aanwinsten dan tonen, en om bij te kletsen en elkaar te helpen indien nodig voor kleine reparaties, en hier zijn alle gereedschappen daarvoor aanwezig.

Maar we houden van horloges, maar kunnen die ook repareren en dat is het leuke daaraan. iets wat kapot is repareren en een nieuw leven geven, het is een uitdaging en lukt dat, dan krijg je een voldaan gevoel. En het is goed voor de planeet, toch. :smile: :smile:

17 likes

Uhuh :face_with_peeking_eye: :joy: :+1:

1 like

Vandaag weer eens naar de Antiekmarkt in Tongeren geweest met een vriend. Hij zoekt Chinees porselein en ik in zijn woorden “bling bling” met mijn eksterogen.
Weer 3 leuke horloges gescoord waarvan deze triple date Moonphase van Adec 6D50 Japan dd leukste is. Het zou een Citizen uurwerk moeten zijn volgens nonkel Google
De rest volg natuurlijk nog :wink:

12 likes