Rommelmarktvondsten

Ik had niets anders verwacht. :wink:

2 likes

Deze lag op de Jukebox beurs in Rosmalen vandaag.
Kijken wat ik er nog van gemaakt krijg. Loopt wel

19 likes

Dezelfde heb ik in Nilax blauw

15 likes

giphy-2

Wat een verdraaid mooie vondst man! Gewoon effe een 6139 scoren. BAM JONGEH! Da hedde gij goe gedaan k*t!

6 likes

:joy: een New Kids referentie in een horloge-rommelmarkt draad, door een Belg, het moet niet gekker worden.

7 likes

Dat dus :rofl:
image

3 likes

new-kids-new-kids-turbo

3 likes

6 likes

Heerlijk toch :wink: moest er effe uit jongens!

4 likes

weer een kleine rommelmarktbijdrage deze week maar daarom niet minder leuk

een supercoole lopende ribbeltjes day date gigandet met een eta automaat in
een heel erg leuke lopende NASA automaat, wel een vervelende FE automaat erin, maar kom er staat nasa op, gezien mijn liefde voor alles wat met vliegen te maken heeft moest ie meekomen
een niet werkende LOV handopwinder, maar mooi genoeg om mee te slepen
een gekregen dames rado diastar, ook niet lopend

maar nu zit ik al voor te gloeien voor de volgende rommelmarkt over enkele weken want dan komt er volgens de verkoper iets heel leuks mee in NOS staat en ik mocht hem als eerste bekijken, als dat zou zijn, want het is geen prullemerk, dan gaat het een nog groter feest zijn als dat het vandaag was met deze 4 coole vondstens en geloof me maar het was feest bij het vinden van de deze … we zullen het zien over enkele weken, dat wachten vind ik nog het ergste, weten dat er iets heel cools kan aankomen / zit aan te komen en dan nog moeten wachten :rofl:

en dan nu de leukerdjes van vandaag

23 likes

Mooie buit. En ik ben erg benieuwd naar dat horloge in NOS-staat.

2 likes

Ikken ook, vooral ik weet al over welk merk het gaat, maar nu moet ik nog minimaal 3 weken en wss 4 weken wachten erop, dat vind ik errrrrrrruuuugggg :rofl::rofl::rofl:

4 likes

Ja, erg, maar de rijd gaat snel.

2 likes

Geen horloge, maar een zo goed als nieuwe Leonidas Trackmaster voor 1,5 euro uit de rommelbak van de kringloop vissen noem ik toch een gelukje.

33 likes

en dat is het :+1:

1 like

Gaaf

Leuk hoor. Rommelmarkten en kringlopen. Ik vind het geweldig, althans. Dat vond ik.

Op de rommelmarkten staat letterlijk iedereen - gewapend met een loep, chatGPT en internet - met het horloge (of zilver, sieraden enzovoort) te bepalen of iets wel of niet 2 euro waard is. Ze zijn nog te benauwd om iets op gevoel te kopen en er later achter te komen dat het misschien geen twee euro waard was.

Kringlopen zijn nog veel erger. Bij binnenkomst is er een procedure. Alle juwelen, horloges. Alles wat eruit ziet als zilver, goud of iets van waarde wordt in een grote bak gegooid. Aan het einde van de dag gaat de bak mee naar huis en wordt alles grondig bekeken, uitgezocht en gesorteerd. Alles van waarde gaat of in de kringloop achter glazen vitrines met een dikke prijs en groot slot erop. Of het wordt op marktplaats gedrukt.

Ik weet ook wel dat het maatschapelijk belang van een kringloop niet is om schatzoekers te spekken. Maar mijn inzien is het helemaal fout om de eigenaren al deze items bij de voordeur al te laten sorteren voor eigen gewin.

11 likes

Wie kan mij wat meer vertellen over dit horloge dat ik op een antiekmarkt ben tegengekomen?
B.v. het merk en hoe oud het zou kunnen zijn?
en misschien nog meer

2 likes

Haal het uurwerk eens uit de kast.
Trek eerst de kroon uit Meestal kan je met je duimnagel of een pennemes het deksel loswippen ter hoogte van een bandaanzet. Dan neem je het deksel vast en hef je voorzichtig het uurwerk eruit. Probeer niets anders dan de kroon aan te raken Post dan een foto van het uurwerk.

Jaren 50? Er staat een serienummer op en het is wss verguld :man_shrugging: