@bert_be bij deze wat foto’s van het binnenwerk
Het is dus een Ernest Borel.
Zo’n zelfde Leonidas pre-Heuer stopwatch heb ik ook bij mijn autosport memorabilia liggen. Zo te zien reset jouw rode keurig naar 0. Origineel zat er een wit plastic inlegvakje in een lichtblauw kartonnen doosje bij. Geen idee van de waarde, maar voor 1,50 euro mag je zoiets nooit laten liggen. ![]()
![]()
Bedoel jij dat dat het merk van het horloge is.
Dat staat toch op de deksel en uurwerk? ![]()
Jazeker ![]()
Sorry, ik zie het nu ook ![]()
Het uurwerk is een AS-976, lijkt me. Versie mét incabloc, dus naar mijn mening ná 1945 te dateren.
zo ondanks de hevige regen starten we de nieuwe maand starten toch zeer vruchtbaar. De rommelmarkt bracht ons deze week deze aanwinsten
een supercoole oude reisinktpot
een tof houten kistje met inleg
een kraanvogel om een zakhorloge aan te hangen
en de NOS vondst - @PetraO hier is ie ![]()
De sticker hing nog achterop, maar iemand hier had het geweldige idee die eraf te halen op een moment dat mijn blik afgeleid was want stickers zijn vies en moeten eraf
![]()
en nog een mooi op tijd lopende bayard wekker
Soit toch mooie vondsten denk ik dan ![]()
De Zenith is mooi ![]()
Die is super! En mooi formaat ook, zijn vaak grote/lompe dingen, deze haalt de aandacht niet weg van het horloge.
Miljaaaaaar, wat een schoonheid! Welk formaat heeft die? Met die ster met vier puntjes heb ik die nog niet eerder gezien.
Amai nog niet. Ik ga mij nog eens beklagen dat er hier geen rommelmarkten zijn. ![]()
Ahja, en ik denk dat ik nog iets gevonden heb voor u dat ik uit het oog verloren was, ik moet nog ff nameten maar 90% zeker dat het okee is ![]()
t is een eerder kleine maat met 31mm excl kroon. Binnenin zit de zenith 2452pc handopgewonden caliber. Mijn foto s zijn niet je dat, als we hem uiteen zwieren zal ik betere nemen ![]()
was me ook nog niet opgevallen, is mooier vind ik dan de gewone ster
ja sorry ik ben nog niet zover geraakt om jouw pakje verzendklaar te maken, maar de doos met adres staat nog steeds op de livingtafel, het gaat er van komen een dezer dagen en in t slechtste geval - lees als ik niet op een of andere manier in gang geraak - maak ik er een kerstpakketje van
![]()
Niet om te mekkeren, maar zou dit geen redial kunnen wezen? Mis de Swiss made en de print oogt ook niet strak.
Ik vermoet JPEG compressie, zit een pak artefacts rond de hoekjes.
Dat zou de print verklaren, niet ontbreken van de swiss made tenzij die somehow door de crystal of maat verstopt of weggelaten is.
Zeniths die in Frankrijk geassembleerd waren waren toch zonder swiss op de plaat ?
Is blijkbaar een experimentje van een paar jaar geweest, late jaren 50 tot begin jaren 60 ![]()
een kraanvogel om een zakhorloge aan te hangen
Die is grappig! Een kleiner dameszakhorloge zou qua verhouding beter staan.
en nog een mooi op tijd lopende bayard wekker
Geinig. Jaren 40? Of al later?
Klopt helemaal, deze Zenith horloge kwam ook uit Frankrijk. Goed opgemerkt, klasse hoor.