Sumatic van Ruhla…
… waarvan het electrisch gedeelte ontbreekt maar het horloge doet het nog prima ![]()
Vandaag deze gescoord op een rommelmarkt van de kerk. Moet nog even getest worden en nieuwe band erop
Ik zou hem wel eerst testen voordat je hem/haar een andere band voorziet.
Komt zeker goed. Deze is helemaal uitgedroogd dus kan er sowieso wel vanaf
Pas nog 'n nieuwe band (origineel / China made) voor besteld - kan twee keer om m’n polsje en dat voor slechts 45,- ![]()
Afgelopen zondag weer eens wat leuks kunnen scoren op de Antiekmarkt in Tongeren.
De Pontiac Palmares heeft een ETA 2752 en komt uit 1969. Na wat poetsen en het glaasje polijsten ziet hij er weer erg netjes uit.
Tjonge, schitterend! ![]()
Heel leuke vondsten!
Dankjewel Petra, ben ook echt happy met mijn vondsten.
Met het oog van de kenner. Ge doet dat goed.
Merci Yves
Ik heb de afgelopen tijd ook wel erg veel geluk als ik naar een antiek/rommelmarkt ga.
Gisteren deze nog helemaal originele Citizen gevonden op een plaatselijke markt
Wel een bijzonder horloge:
Het model lijkt erg zeldzaam; ik kan nergens op het internet een foto vinden van dit model uit 1981 (45-5415 / 4-140613K)
En daag jullie uit er wel eentje te vinden ![]()
Daarnaast heeft dit horloge een 2-jewels 3V (!) uurwerkje met een 2016 Litium cell, de Citizen 1400A
Vrij ongebruikelijk en ook behoorlijk zeldzaam; een zoekopdracht op dit uurwerkje levert een paar foto’s op van enkele defecte werkjes en that’s it
Deze loopt uitstekend, en heeft zonder trimmer een dagafwijking van 0.10 seconden upside en downside gemeten
Op die 2016 batterij loopt dat dan waarschijnlijk een jaar of tien, zonder omkijken. En, geen batterij lekkage!
Een parts listing bij Emmywatch, das alles wat ik vinden kan
Citizen 45-5415 Watch Movement - EmmyWatch Citizen 45-5415 Watch Movement - EmmyWatch
Denk misschien dat 45-5415, het model kast is, Crystron weggevallen onder het logo?
Ik zie deze vanwege bouwjaar 1981 maar even als een tussenmodel tussen de Crystron periode en de Citizen ‘seven’ periode. Qua uurwerk is dit absoluut een Citizen ‘seven’
Kast model lijkt me zeker meer 80s dan 70s