Rommelmarktvondsten

Grappig met de “Concorde”. Niet eerder gezien :+1:

2 likes

Ah ja, de Concorde…hier samen met zijn Russische tegenhanger een Tupolev TU-144 die 2 maanden vóór de Concorde zijn eerste vlucht maakte. Deze beide staan op het dak van het Technik Museum Sinsheim. Je kunt er nog in ook, tot aan de cockpit. Was erg leuk dus als je ooit in de buurt bent…je kunt er makkelijk een dag volmaken.Van auto’s, motoren, bromfietsen en treinen tot aan boten, vliegtuigen en een onderzeeër.

30 likes

Grappig, echt heel vaak langs gereden en telkens denken, ik moet die nog eens bezoeken :sweat_smile:

Maarre, wie heeft er van wie afgekeken op de bouwtekeningen?

2 likes

En niet ver uit de buurt ligt Technik Museum Speyer. Beide musea werken nauw samen.
Sinsheim vond ik net wat mooier, maar Speyer was toch ook wel leuk. Vooral het Antonov vrachtvliegtuig daar maakte indruk op mij. Die is groooooot.

20 likes

Oh shit die is echt groot!!

1 like

Die antonov komt hier wel eens overheen, wat een herrie maakt dat kreng.

1 like

De Russen waren de afkijkers.

2 likes

“Faciliteert terrorisme” is ook de mening die American express over me heeft.
Sommige badges wil je dan ook gewoon op een T-shirt …

4 likes

Zo’ndagse vondst - veel horloges gezien en gewogen, en uiteindelijk toch weer voor een acht facetten kast gevallen. Dit keer een oude quartz van Roamer :muscle:

23 likes

Gisterenavond op de rommelmarkt bij Sint-Jacobs (Gentse Feesten) deze Tissot gescoord.

Glas even een snelle schuurbeurt gegeven om een eerste indruk te krijgen.
Pakking was omgezet naar teer. Serienummer uit 1970. Uurwerk is smerig maar ziet er, op het eerste zicht, ok uit. Kast is staal, bezel is dat niet, en dat is duidelijk te zien.
Leuk projectje!

43 likes

Meegenomen voor 200 cent :relieved:

En nu maar hopen dat er nog muziek in zit :innocent:

28 likes

:+1:t2::four_leaf_clover:

1 like

Mooie Sports 100! :+1::ok_hand: De originele band ligt er naast
Geen donkere vlekken/vlekjes op het backpanel vd display is een goed teken
Bij deze uurwerkjes geeft ook geringe batterij lekkage meestal corrosie op die backpanels vanaf de achterzijde, met als resultaat donkere vlekjes aan de voorzijde.
Succes! Ik hoop dat ie loopt :+1::+1:

2 likes

Goed nieuws…is wel niet helemaal compleet maar dat komt wel in orde en morgen de gepaste cel erin :pray::pray:

17 likes

Update :ballot_box_with_check:

37 likes

Gefeliciteerd -mooie :ok_hand:

1 like

Supervondst :+1:t2:

1 like

Dient die stelschroef om het voor- of achterlopen bij te regelen. Hoe werkt dat dan bij een Quartz?

1 like

Dat is inderdaad de trimmercondensator. Voor het afregelen van sneller of langzamer laten lopen van de tijd :+1:t2:

2 likes

Niets speciaals behalve de rare bandsluiting :thinking:

…nog niet gezien :person_shrugging:
Nog steeds werkzaam :innocent:

23 likes