Rommelmarktvondsten

Weer een weeskind gevonden:
deze keer een Seiko quartz 5Y23-8A11.
Jaren 90 en in een sorry state…
Benieuwd of deze nog te redden is!

15 likes

Leuke vondst Willem, succes :four_leaf_clover:

1 like

Bijna een snowflake dial door de krasjes in het glas. :rofl:

2 likes

Iets voor horlogemakers toch?

3 likes

Dat is toch om wimpers te krullen? :yum:

5 likes

dat zou ook kunnen :thinking:

Gereedschapje bv om gat van wijzer iets te ruimen. De wijzer klem je ertussen, zodat je zonder de wijzer te buigen/beschadigen het gat iets kan ruimen

Hieronder zie je hoe ik het gereedschap heb gebruikt, om een gat in een slingerveer van een wandklok te ruimen.

11 likes

Ok. denk niet dat ik hem ooit ga gebruiken maar dank voor de info :+1:

1 like

Vandaag weer bij de kringloop geweest. De goede man zei me al, dat er iets moois tussen kon zitten. En dat bleek ook weer te zijn. En wat voor één! Een hele mooie Certina Bristol 230 in goede staat. Loopt nog erg netjes, maar zou wel wat onderhoud kunnen gebruiken. Helaas heeft het glaasje een scheurtje, die moet een keer vervangen worden. Maar verder kan ik aan dit horloge niets vinden. Hoewel ik aangaf, dat het horloge veel meer waard was, dan de €2, die ze daar voor horloges vragen, wilde hij er niet meer voor hebben. Dus heb ik maar een donatie gedaan aan de stichting waar de kringloop van is. Die doen aan goede doelen voor allerlei initiatieven in de regio, dus dat is geld wel besteed.

Een mooi 60-er jaren horloge, met een Certina 28-10 uurwerkje erin. Na het nodige poetswerk ziet het horloge weer toonbaar uit. Helaas was de pakkingring helemaal vergaan, en dat was ook te zien aan de binnenkant, waar wat lichte corrossie te vinden was. Gelukkig was het niet heel ver binnengedrongen en kon ik het meeste wegpoetsen. Na het checken van het serienummer blijkt, dat dit horloge uit 1970 komt. Mooie aanvulling op mijn verzameling!

69 likes

Ziet er inderdaad mooi uit!
Prachtige vondst

1 like

Wat een vondst!

1 like

Gefeliciteerd, en tof dat je in de jacht toch het goede doel niet vergeten bent :+1:t2:

1 like

Dat je een koopje scoort, prima. Maar dit is een horloge van meer dan €200… Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen er maar €2 voor te betalen. Dus heb ik er vijftig aan de stichting overgemaakt. Dan is het nog steeds een koopje, maar voel ik me er beter bij.

12 likes

Leuk horloge, mocht hij onverhoopt stil komen te staan, kan dat komen doordat je een schroefje mist. (hoeft niet hij kan ook niet meer aanwezig zijn)

6 likes

Na heel lang inactief geweest te zijn op dit forum, kan ik ook nog eens een lokale rommelmarkt vondst posten! Deze zat in een lotje andere horloges. De andere horloges waren niet veel speciaals maar deze vond’k wel een leuke. Bandje heb ik er wel zelf opgezet.

33 likes

Leuke vondst!

Thanks! Buler is wel niet echt een Zwitsers A-merk en hij tikt superluid, maar hij kan goed de tijd houden en is best nog in goede staat dus ik ben er wel blij mee!

3 likes

Is best een leuk merk. Wel relatief goedkoop, de reden dat hij zo hard tikt is dat er vaak een penanker inzit. Dat is een ander type uurwerk als wat in veel andere horloges zit en vaak met maar heel weinig stenen erin (hogere kans op slijtage daardoor).

Dus leuk, vooral dragen, maar wellicht wel fijn om te weten.

2 likes

Top! Bedankt voor de info.

We zien dan wel wat er van komt. Ik was al verbaasd dat ie nog werkte en best maar een paar minuten per dag verliest.

Het glaasje even polijsten. Dan is ie nog leuker.