Rommelmarktvondsten

Jij hebt de echte rommel gevonden :see_no_evil:

1 like

Wauw wat bijzonder! Is het daar nu niet heel gevaarlijk?

1 like

Die zijn daar toch ook wel te vinden? :upside_down_face:

2 likes

Jij bent nobel bezig, heel goed. Met die Komandirski heb je wel een hele mooie score.

1 like

Als we geen hulp bieden gaat het daar nog veel gevaarlijker worden, vandaar dat we wat spulletjes die kant op brengen.

12 likes

Wat goed zeg!

2 likes

Hier hetzelfde boek op een boekenbeurs in Sint Oedenrode gekocht vandaag. Met nog wat andere waaronder een sothebys catalogus van een veiling in 2008 van voornamelijk patek philippe etc.

10 likes

De buit van vandaag.

9 likes

Struinen op de ij-hallen.

27 likes

Op de rommelmarkt net over de grens bij Budel.
‘Wat moet je hiervoor hebben?’
antwoord
‘Met een verse batterij doet t’ie het weer’

Deze Pontiac Simpatico ‘24957’
Voor de spreekwoordelijke ‘appel’ + ‘ei’

fff een paar dagen dragen om te kijken of ze naar behoren loopt en dan voor een service beurtje naar m’n horlogemaker

14 likes

Succes met het vinden van een batterij :joy:

2 likes

Tja, ze zijn tegenwoordig alleen maar een smartwatch of een quartzhorloge gewend… Het komt gewoon niet in ze op, dat je een horloge ook kunt opdraaien…

5 likes

Vind ik niet erg :wink:

6 likes

Bijzonder :open_mouth:. Hoe is het nu daar?
Vind het allemaal verschrikkelijk, stelletje walgelijke megalomane zogenoemde leiders die zulk leed teweegbrengen.

Goed dat je daar wat geld hebt achter gelaten👍. Ga je vaker? Zo ja, wat kun je gebruiken (of beter, wat kunnen de mensen daar gebruiken)?

3 likes

Lviv is redelijk veilig, in vergelijking tot sommige andere gedeeltes van dat land.
We gaan vaker die kant op om volle landrovers achter te laten. (een chauffeurteam is vandaag teruggekomen, morgen vertrekken er weer twee) De teller staat nu rond de 150.

We zijn bezig om een stichting op te zetten om het een en ander te formaliseren, maar vooralsnog gaat dat ook prima adhoc.

We hebben goede contacten om spulletjes te regelen, maar funding wil nog wel eens lastig zijn.

8 likes

Twee keer de helft

2 likes

Vandaag deze altitude gescoord. Leek mij bijzonder genoeg om mee te doen. 34mm en doorkijk.

Iemand die deze herkend?

19 likes

Dit is niet echt een rommelmarktvondst, maar gewoon een cadeautje van iemand, die wist, dat ik horloges als hobby heb. Om de goede man niet voor het zere been te stoten, omdat ik hoofdzakelijk Japanse horloges verzamel, heb ik het toch aangenomen. Het had wel wat issues, de kroon was verdwenen, en de secondewijzer was losgeraakt. Nu zijn dat vrij gemakkelijke problemen, dus dat was nogal een keer opgelost. Het loopt nu wel weer prima, ik heb er verder helemaal niets aan gedaan. Maar het uurwerkje heeft me op zich wel verbaasd, omdat ik eerst dacht, dat het een soort AS-uurwerkje was. Maar het blijkt gewoon een inhouse movement te zijn. Zover ik heb kunnen nagaan, een Culmina 55 (maar ik kan me natuurlijk wel vergissen), in een Culmina horloge. Dat kom je dan weer veel minder tegen, en is dan wel weer leuk om te zien. Het is wel al een oudje, omdat er in het uurwerkje helemaal geen schokbescherming zit (al staat dat dan wel op de caseback), en de bevestiging van de wijzerplaten is van het systeem, dat ik ook uit zakhorloges ken.

Geen idee, wat ik ermee ga doen, aangezien het niet echt in mijn verzameling past…

18 likes

Heel leuk! Meestal zitten er penankers in dit soort horloges (heb zelf ook nog een kapotte Fero ergens in de bak liggen) maar dit lijkt een fatsoenlijke :+1:
Leuke vondst!

2 likes

Lijkt aardig op dit doorkijk horloge dat al heel lang in mijn vintagedoosje woont :face_with_monocle:

13 likes