Nou wat let je
Die is Kek!!! En dan ook nog een Fero, ken ik vooral van leuke modellen horloges om te zien - met helaas uurwerkjes in de categorie ‘reparatie niet waard’
Service van Serge2 gehad ,en loopt prima en draag hem graag
Mijn duiker van Fero ook, maar de dresser (best groot voor die tijd) draait toch zijn uurtjes niet zoals zou moeten.
Ik heb er ook eentje. Merkloos.
Zit een penankertje in.
Een van de allereerste waar ik mee aan de slag ging. Vandaar dus ook de afgebroken tap van het secondenwiel, en (afgaande op de kroon die los zit) gebroken tiretteveer. Dus ligt in de donor-bak.
Ze maakten wel werkt van de wijzerplaten bij Fero ,die van de duiker is ook mooi
ik denk ook wel dat die van mij de meeste tijd zal doorbrengen in de doos.
Ik vind dit wel interessante horloges. Ik heb er nog nooit zo een in handen gehad.
Het uurwerkje in het exemplaar van @goldie1709 herken ik niet exact. Qua opbouw doet het mij erg aan een ETA 1170 denken.
Dat helpt. En vergroot ook mijn kennis. ETA 1301 !
dat wil zeggen dat deze dan ook van de jaren 50 is??
Heel wel mogelijk. Wat ik kan vinden is dat het uurwerkje geproduceerd werd vanaf rond 1950. Het is lastig vast te stellen wanneer het uit productie ging. Maar naar mijn mening is, ook gezien de vormgeving van het horloge, jaren 1950 zeer waarschijnlijk.
Een EB 1333, lijkt me. Moet nog wel te vinden zijn, toch?
Wellicht ja. Maar heel, heel ver onderaan de todo-lijst, deze.
Daar kan ik begrip voor opbrengen
Prachtige horloges gezien zojuist bij de antiek markt in Haarlem. Erg de neiging gehad om er eentje misschien toe te voegen aan de collectie
Slecht plan!! Lekker laten liggen!
Pfffft stevige prijzen hoor
Ja man, ik ga ook eens op de rommelmarkt staan