Mido Multifort verglijkbaar op Ebay
Zeker stevige prijzen. €350 voor een Seiko King Twin Quartz… Ruim €100 te veel. Voor dat geld wil ik ze ook wel verkopen…
Met zo’n wijzerplaat vind ik 250,- eigenlijk ook nog te veel.
Ja het waren zeker apart hoge prijzen
For repair staat erbij. Dus wellicht niet helemaal vergelijkbaar.
Ik vraag me altijd wat gereviseerd precies betekent bij dit soort marktkramen. Opengemaakt en olie over het uurwerk gegooid? Ik zou dit niet aandurven, nog afgezien van de prijzen.
Die op Ebay staat bij, dat de kast niet open gaat, waarschijnlijk open maken en alleen service nodig…
Super glue?
Tsja, het blijven aannames maar voor een lage prijs kun je het gokken
Maar ga er maar van uit dat je voor een exemplaar zonder issues meer moet neertellen.
Er staan er ook voor redelijke prijzen
Fonctionne parfaitement, alleen kroon gaat wat stroef volgens verkoper
Heel ander model. Lage feedback score verkoper. Kijk je ook goed naar de staat? Anders is het sowieso appels met peren vergelijken.
Eigenlijk alleen maar even een Lucky dip gedaan
Bad info is ook info
Vandaag ook nog eens de kans gehad om over de wekelijkse rommelmarkt op het Gouden Kruispunt te lopen. Op maandag is het merendeel van het shopping center gesloten (mijn winkel inclusief) dus vandaag was de jacht nog eens geopend.
Mijn doellijstje:
- Art Deco spulletjes (lampen, keramiek, decoratie)
- porte-montres
-antieke fototoestellen (die de moeite van het doorverkopen zijn) - horloges
- een briefopener voor mijn prachtige porte-montre.
Veel gezien, horloges à volenté. Helaas op minstens enkele honderden horloges slechts een handvol mechanische uurwerkjes, veelal damesformaatjes en in een toestand om van te huilen. Dus noppes.
Gelukkig had ik op het 2de kraampje waar we langsliepen al meteen een tinnen porte-montre gespot, welke voor 5 euro ook meemocht (ipv 10). Top. Op naar meer. Het was jammer genoeg ook meteen de laatste op ong 150 standhouders.
Na het obligate speelgoed voor junior viel mijn oog opeens op een mooie zwarte houten briefopener. Afrikaans. Ebbenhout. Jaren 30. Top! De volgende aanwinst. Intussen was ik 10 euro armer voor 2 zaken op de wishlist.
De jacht ging verder. Maar zonder verder vervolg.
Tot we bijna op het einde van de markt waren aanbeland. Daar lag een mooi messing tafelklokje van Duitse makelij op mij te fluiten. Niet echt voor een rommelmarktprijsje, maar het zaadje was gezaaid. De rest nog afgelopen zonder iets te zien wat me triggerde. Dus maar weer teruggelopen en een bod uitgebracht, maar dit werd niet echt gewaardeerd. Uiteindelijk een 10tje ervanaf gekregen, en toch maar besloten dat deze mee ging. En daar had ik geen spijt van.
Het betreft een Uwestra 8 days mechanisch tafelklokje. Skeleton, dus erg leuk om te zien. Het doosje en de gebruiksaanwijzing zat er ook netjes bij. Ik blij terug richting huis.
Leuke klok het grappige is dat mijn pa ook zo’n type briefopener heeft.
Die klok is een hele mooie vondst hoor. Pracht uurwerkje.
Kon hem niet laten liggen :).
Ik heb er 90 euro voor afgetikt. Na wat opzoekwerk blijkt dat het wel waard te zijn. Ik vind het in elk geval een heel mooi ding.
De briefopener ook. Ik denk dat de periode wel klopt, ben een beetje op de verkoper verder gegaan. Nu is en ieder geval mijn mooie bureaustuk compleet
Leuk @Plees ! Zal misschien nog een overblijfseltje van het koloniale verleden zijn.
Toffe vondsten maar die tinnen porte-montre steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit. En dat voor VIJF euro! Ik had er zonder verpinken vijf keer zoveel voor betaald. Ik zoek al lang een leuke voor mijn paar zakhorloges maar voorlopig zonder veel succes.
Er is enkele weken geleden een lotje van 4 tinnen porte-montres verkocht voor 19 euro… ik was de afloop ult het oog verloren, dus heb deze gemist als toetje op mijn bronzen windhond.
Deze was een goedmakertje
Yep heb ook niets gevonden -)
Vandaag op de rommelmarkt aan het Sint-Pieters station in Gent deze Landi kunnen meenemen. Het enige mechanische horloge op de hele markt.
Het zat op een fixoflex band die om de vaste lugs was geplooid.
Het liep niet maar de warmte van de broekzak was blijkbaar genoeg om er terug wat leven in te krijgen. Gaat naar de projectbak voor service en opfrissingsbeurt.
Iemand hier die het uurwerk herkent?
FHF 70, vermoed ik. Leuke vondst !