Rommelmarktvondsten

Dankjewel en ik denk dat jouw vermoeden klopt!

2 likes

Lijkt erop, maar die balans ziet er anders uit dan die van mij. Net afgelopen weekend een Prisma geserviced met een FHF 70 uurwerk.

Ook de ankerbrug is net even anders.

4 likes

Zo zie je maar weer: er gaat niets boven praktijkervaring. Ik ben motorisch ongeschikt om zelf aan horloges te werken, en heb alleen maar mijn geheugen om op terug te vallen.

3 likes

Dit movement is blijkbaar een hele tijd in productie geweest. Er zijn verschillende versies met kleine verschillen. Zo heeft die van jou al incabloc bescherming. Zo modern is die van mij niet :grin:

2 likes

Mijn uurwerk is van april 1961. Dan is die van jou ouder. Zal ergens jaren vijftig zijn en zo ziet het horloge ook uit.

2 likes

Eentje in de broekzak i.p.v. om de pols. Gescoord tijdens mijn vakantie in een brocante winkel in Chanaz (Frankrijk). Vond hem er gaaf uitzien, dus als souvenir meegenomen☺️

Merk ken ik alleen niet. Kan iemand mij hier wat over vertellen?

17 likes

Lag in de 5 euro bak bij de kringloop in Zaandam.

Is dit wat?

34 likes

Goeie vondst!

1 like

Nee, kliko werk

4 likes

Wat een afzetter zeg die Ruud…

3 likes

Ik ken het merk ook niet maar is een mooi exemplaar!
Loopt hij nog? Ik zou hem bij iemand hier op HF laten servicen en bij gelegenheid gebruiken of in een stolpje hangen

2 likes

:joy: kerel gij hoor!

1 like

Volgens de eigenaar van de winkel is hij ooit gevonden in een verlaten hospitaal in Pripjat.

1 like

Helemaal top. Say no more! Wat wil je ervoor?

1 like

Holala. Ik krijg er spontaan een Pripjatisme van.

4 likes

Ik meer de Pripperitus

Artex, jaren '20.

Er staat een wrakje op Ebay, verder niks over te vinden.

7 likes

Zojuist deze gevonden in een rommelbak op een markt hier in het dorp :slight_smile:

29 likes

Het zijn de chronograph weken op de rommelmarkt, echt ongelooflijke vondsten gedaan op de vroege ochtend. Ze werken allemaal. Een zilveren Lemania zakhorloge, een Charles Nicolet en een Montdor.:hugs::smiling_face_with_three_hearts: En vorige week nog de nos Juvenia.

40 likes

Leuke vondst!

1 like