Uhhhh
Zo jij hebt nog wat te doen
Had je niet een beter paar standaard glaasjes kunnen gebruiken om je buks te testen?
Aparte verzameling Donald. Waarom bewaar je de binnenkant ergens anders?
Alleen jammer dat @Blufkakel nu op vakantie is. Gelukkig voor @LVA dat er een prachtige oplossing voor het glaasje beschikbaar blijkt te zijn
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-king-seiko-5625-7000/519093?u=anthonyb
Tja, ik mis nou juist die ‘binnenkant’ Abel.
Deze vier doosjes met 60-70’er jaren facetmodellen komen uit een oude voorraad kasten, deksels & werkringen en wijzerplaten, geen werkjes.
Kasten niet allemaal compleet en de verschillende facetglazen zijn vermoedelijk tgv een faillissement ‘onverkoopbaar’ geslagen, slechts ééntje met minuscule chip a/d rand .
Ik weet alleen dat er nog wel eens doosjes met werken opduiken en dan uiteindelijk weer als NOS horloges in roulatie komen…
Ik kreeg onlangs een gebruikt Seiko facetglas van een sympathiek hf-lid voor een Seiko Electric - en die leek mij hetzelfde fabrikaat als die van mijn restanten
Voor heel weinig een pak Advans/Vanacs/Actuses met gruwelijk mishandelde kasten opkopen, binnenwerk overzetten… Kassa kassa. NOS uitziende exemplaren gaan voor veel centjes.
Jammer van de glaasjes die je nog nodig hebt. Gewoon goedkoop venster glas er in
Niet 100% een rommelmarktvondst, maar een maat die het horloge van zijn opa er opeens bij haalt.
Ik dacht ik kijk es of ik erachter kan komen wat het is. Schijnbaar werden deze met 25 jarig werkjubileum aan medewerkers geschonken.
Quick Google geeft me tussen de 3 en 400 eu aan waarde vr deze horloges in perfecte staat deze is gedragen, maar ik vind hem erg mooi.
Heb hem geadviseerd het horloge een nieuw bandje te geven en te gaan dragen. Maar tis niet zijn stijl helaas.
Dacht ik deel hem voor de Tissot liefhebbers.
Valt mee - ik heb hier trouwens nog steeds een glaasje (voor mijn oude Citizen Recordmaster chrono) liggen dat jij ooit voor me hebt geregeld…ervaren reparateurs zijn nog zeldzamer dan oude glaasjes…
Haha, leuk meegedacht maar niet zo mijn ding
En die kasten en deksels zijn trouwens van Enicar…
Moet zeggen dat als je gezegd had dat dit een wijzerplaat was van een recent uitgekomen model ik dit ook had geloofd! Leuke vondst!
Deed Enicar ook facetglazen? Hola nooit geweten.
Och Enicar had ook een chronograaf met een Seiko uurwerkje in de seventies… Aanzienlijk meer waard, dus…
Deden er wel meer: rado, technos, moet verder even graven maar was erg hip
Ja, Rado… en misschien heb ik niet goed gekeken maar NOS facetglas vinden voor die, dat lijkt al helemaal onbegonnen werk. Of @Vintagewatchstuff moest nog een gouden vindplaats weten
Ik hoop maar dat de Rado facetglazen geen hardlex zijn, en wel kunnen gepolijst worden zonder speciale poeders/schijven
Volgens mij saffier en ik heb er een stel onderweg vanuit Japan
Saffier en hardlex de facet geslepen glazen, onpolijstbaar. Ik vervang ze doorgaans met een simpele plexi als ze echt vet bekrast zijn. Is niet zo mooi als een facet geslepen glas maar wel veel mooier dan een bekrast facet geslepen glas
Ik heb het glazen zoeken opgegeven, veels te duur en met de plexi s kan ik leven die paar keer dat ik vervangen moest. Juist voor de seiko vanac die we van Tim kregen, hopen we ooit nog het glas aan een redelijke prijs te vinden.
Hier zit een plexi op:
Zo is het origineel
Bij de ticino s zie je het niet tenzij je er schuin op kijkt, bij de mannheim trouwens ook niet. Enkel bij die facetglazen in veel vormpjes valt het op
Doh da’s minder. Eerder hardlex dan wellicht, of krast saffier ook zo lelijk? Soit, voor diegene die binnenkort vertrekken… we zien wel hoe ze er in het echt uitzien.