Alleen daarom wil ik ze open
Jij loopt binnen Pierre
Hot damn. Kan je zo gaan rentenieren op je privé eiland in de Caraiben.
Staat Leopold er nog op?
In de kringloop gevonden, deze Continental skindiver. EB8800 uurwerkje (penanker).
Anderhalf uur later ziet het er zo uit. Jammer dat ik geen vervangend glaasje had, anders was het gewoon af geweest. Uurwerkje is weer tot leven gewekt, en loopt zelfs heel erg netjes.
Mooi opgeknapt!
Netjes !
Eer van je werk, lekkere deskdivert
Wat een verschil!
Vandaag weer eens bij mijn favoriete kringloop geweest. Daar weten ze, dat ik horloges verzamel, en ze hadden weer een en ander liggen. Een hoop LCD-horloges, en een kleine Candido handopwinder.
Hier een greep uit de horloges, die ik het meest bijzonder vond.
(Is inmiddels al een beetje opgeknapt en heeft een beurtje gekregen)
En dan dit MBO LCD-horloge. Een zeer plat model (slechts 4,4mm!) waarvan het uurwerkje het weer deed na het verwijderen van de batterij (met corossieresten, omdat de batterij gelekt had. Gelukkig hadden ze bij dit uurwerkje de batterij in een soort plastic kuipje zitten, waardoor de schade meeviel. En na het plaatsen van de batterij werkt zowaar alles weer. Nog wel even de knoppen wat gangig gemaakt. Helaas is het glas wel kapot, maar het is nog zeker wel draagbaar. Leuk is, dat de originele band nog bewaard is gebleven.
En dan de klapper (zal wel niet in waarde zijn, maar ik vond hem te leuk om niet te proberen het ding aan de praat te krijgen). Het is een Radiodigit LCD-horloge met een AM-radio. In eerste instantie deed het horloge niets. Op de achterkant zie je 1 deksel, maar er staan wel 2 batterijen vermeld. Dus de deksel losgeschroefd, en dan blijkt er nog een kleinere batterij voor het horloge te zitten. Die heb ik ook vervangen en het geluk was met me, ook deze deed het meteen. De radio is een ander verhaal. Daar heb je een oortje voor nodig. Ik had alleen iets liggen van een telefoon, en heb geprobeerd of ik daarmee iets kon horen. Er komt geluid uit, maar ik kan niet zeggen of de radio het nog echt doet. Maar gaaf is het wel.
Leuk, middengolf werkt het beste na zonsondergang en niet te dicht in de buurt van schakelende voedingen/ledlampen e.d.
Hij is zo ook wel leuk genoeg om te dragen. Ik vind hem supergaaf (en tegelijk heel erg fout)… Hoezo jaren '80 vibes…
Geen horloge, maar even mechanisch/leuk
Gevonden op dag van de kringloopwinkel vorige week
Vandaag weer eens naar de antiekmarkt inTongeren gegaan. Deze 2 Pontiac horloges kunnen meenemen voor een leuk prijsje.
En na wat poetsen zien ze er weer redelijk uit.
Kroon zat los en er zat wat vet en groen spul op.
De Pontiac international is uit mijn geboorte jaar

Die stalen band is tof!