Ja had even gekeken dat wordt nog wat haha😅
Leuke Kelton Skin Diver. Uurwerk gewoon in zijn geheel in de ultrasoon. Daarna oliën en zeer grote kans dat het uurwerk weer netjes loopt. Succes!
Gisteren weer eens goed kunnen scoren op de Antiekmarkt in Tongeren.
Als eerste deze Pontiac ☆☆☆ met caliber AS 1900/01
Als 2de deze Orient Quarz met caliber 54910 J2
Als 3de deze dames Baume & Mercier met een ETA 2412 . Toevallig is mijn zusje woensdag jarig en jullie mogen raden wat ze gaat krijgen
En als laatste deze Pontiac doos. Helaas niet compleet maar voor €5 mag je ook niet zeuren.
(Voor verwarring te verkomen €5 was de prijs van de doos )
I like what you’ve done here
Typ foutje😅
Ik woon best in de buurt van Tongeren. Loont het om daar heen te gaan voor horloges? Hebben ze ook modernere? Hoe zijn de prijzen?
Hoe pak jij zoiets aan, sta je dan in alle vroegte voor de hekken?
Hier gaat ze echt heel blij mee worden, dat is zeker.
Er zijn redelijk wat handelaars met horloges en zakhorloges.
Van alles maar voornamelijk vintage.
Prijzen variëren van handelaar tot handelaar.
Er zijn horloges van vijf tot paar duizend euro.
Dat is het duidelijk niet.
Ik ben er vaak voor 7.00 dan pakken de niet vaste handelaars hun spulletjes uit.
Dat geloof ik ook
Zie je toch in op zijn plek hier
Als liefhebber van ouwe troep doet dit me wel een beetje pijn. Maar goed…
Muah, ik heb opzich geen moeite met omsmelten.
Genoeg vernielde ouwe reut…
Af en toe alleen…
Zit daar niet een hoop gold plate bij?
Nee, dameshorloges kan je niets mee.
Zijn die dingen met stalen achterkant niet GP?
Wat bedoel jij nou?
Ik zie dat er wel een hoop goud uit te halen viel
Lekker omsmelten.
Beter dan nietszeggende oude rommel opknappen.
En nee, niet alles is rommel.
Ik vind het wel meevallen hoor!
Tja het zijn jouw spullen, jouw keuze uiteindelijk. Ik heb er weinig op aan te merken iig, zeker als het niet te redden is of geen enkele significantie geeft.
Maar het is een horlogeforum, misschien idd wel de slechtste plek om over vernietiging van horloges te praten
Tsja, ik denk ook t mijne van sommige “hoards”.
Daar hebben we in het verleden wel al eens over gereld ja. Ik geloof dat ik ooit iemand “schroothandelaar” gedoopt heb toen. En gevlagd wegens lachen met de mogelijkheid van radiumvergiftiging.
Ik snap ergens wel dat veel gouden (dames)horloges, in slechte staat, nooit “compleet” gaan opbrengen wat ze puur aan goud waard zijn. Niet iedereen is een liefdadigheidsinstelling dus ja… dan moet de kast er maar aan. Zonde maar het is niet anders.
Maar doe dan wel alstublieft de moeite van het binnenwerk te bewaren of doneren. Je kan je zomaar inbeelden dat iemand die wél een emotioneel waardevol dameshorlogetje heeft, zoekt naar onderdelen.
Ik wens helemaal niemand iets toe. Maar ik kan niet ontkennen dat ik het lachwekkende karma zou vinden moest het door eigen toedoen gebeuren, zoals het toen vermelde met blote handen uurwerkjes kapot uit een kast duwen. Beetje à la al die filmpjes van Indische dakwerkers die naar beneden keilen omdat ze de balk afzagen waar ze op zitten. De reikwijdte van mijn empathie heeft grenzen, zeg maar. En soms wat meer of minder.