Rommelvondst

vond deze nog; loopt momenteel niet, heb de kast even opengemaakt en gekeken wat erin zit. Over het merk is weinig te vinden, lijkt me kwalitatief wel oke? lijk weinig te zijn gedragen. Iemand die dit kalibertje kent? Is dit de moeite om te laten nakijken? Lonville extra.

Explore HXCMDP Explore HXCMDP Explore HXCMDP

Ook vond ik nog deze, deze lijkt wel te lopen. wist zelf niet dat ik ze nog had :slight_smile:

Explore HXCMDP Explore HXCMDP Explore HXCMDP

De tweede is uit de FHF 28 serie. Ik heb toevallig net een FHF 25 liggen die bijna klaar is :slight_smile:
De eerste is me een raadsel. Dat is de meest vreemde stud die ik heb gezien. Het is wel een goede kwaliteit.

bedankt, ik kende het merkje zelf niet, net even opgezocht, maar weinig info over te vinden:) zag er wel nog oke uit, vandaar dat ik het even toon, mss heeft iemand deze ooit al eens tegengekomen :slight_smile:

Mooie rommelvondsten, de uurwerken stralen inderdaad kwaliteit uit. Ik zie bij die eerste wel een nummer staan bij de balans, misschien kan je daar wat mee?

bedankt, wel ben in alle eerlijkheid echt een beginneling wat betreft binnenwerken; ik heb het kaliber wel al teruggevonden, blijkbaar is Lonville een zijproject van langendorf en is het kaliber een Lonville extra. (wat er ook opstaat) zal hem toch even binnensteken bij de juwelier, mss is het wel een eenvoudige herstelling, het probleem is, ik wind hem op, maar hij draait eindeloos door en loopt niet want het radje dat normaal moet mee opwinden, draait niet mee… hoe dan komt, werkelijk geen idee :slight_smile:

Leuk, nog leuker als je ze weer kunt dragen (tu)

Goed idee. Allebei even laten nakijken en eventueel laten repareren en servicen.

Lonville is later volgens mij Lanco geworden , goede kwaliteit uurwerken meestal. Lonville is al jaren geleden opgeheven en in 2007 opnieuw opgestart,maken nu alleen horloges op bestelling als ik het goed heb.

dat wist ik dus nog niet :slight_smile: toch al enige kwaliteit en geschiedenis dan! had ik niet verwacht :slight_smile:

Dankzij de connectie met Langendorff heb ik het juiste uurwerk gevonden. Hier is het caliber uit dezelfde serie. De 1106 is de juiste, maar later heeft een automatisch caliber dit nummer gekregen. Verklaard het nummer onder het balanswiel.

-edit- Dat het kwaliteit is, is wel duidelijk omdat Breitling dit caliber heeft gebruikt.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?11&ranfft&&2uswk&Langendorf_1054

voila, dat is ook weer uitgeklaard :wink:

i.v.m. eindeloos opwinden misschien een gebroken opwindstift?

Interessant, ik had echt nog nooit van Langendorf gehoord. Nu ben ik wel weer erg benieuwd in welke reference Breitling deze ooit is gebruikt, snelle zoekactie op Google levert nog niks op. Daar gaat mijn avond, bedankt! :wink:

Langendorf is een heel oud merk van voor 1900. Maar ik weet het niet wat betreft deze connectie met Breitling.
Op Breitlingsource kan ik ook niets vinden. Misschien heeft Dr. Ranfft gewoon gekopieerd wat er gegraveerd was. Zonder te checken op originaliteit.

In deze bv :

Explore gekkehuus

Ok er staat Breitling op, maar is het ook een Breitling? Ik kan geen ref 1091 vinden.

Volgens Rene is ie origineel en ik geloof hem blindelings

Ok, ik ook.
Toch maar eens het boek van Richter kopen. Breitling blijft erg verwarrend en op het internet staat ook veel tegenstrijdige info.
Zelfs op Breitlingsource is er niet veel over non-chrono’s te vinden.

Btw verwacht ik dit horloge morgen met de post :smiley:

Wat zijn die merk boeken trouwens schurftig duur… ik wil een boek, geen horloge!