Rondje Amsterdam horloges passen

Als dat die met blauwige wijzerplaat is, ben ik het er helemaal mee eens. Anderen zijn te groot en/ of te dik. Is mijn persoonlijke mening :slight_smile:

vind die oris eigenlijk wel erg leuk!

(Rolex altijd mooi, maar dat is een hele andere prijs dan de oris en mag je dan eigenlijk niet vergelijken)

1 like

De Oris 65 is idd prachtig…en veel horloge voor je geld. Bijna een no-brainer :sunglasses:

2 likes

Ennnn, na een nachtje slapen, watttt gaat het worden, wel een enorme spread in gepaste typen en prijzen!
Orissen zagen er cool uit!

Nee, ben er nog niet uit. Ik heb net een skx007 binnen die heerlijk zit. Op youtube zag ik vanochtend filmpjes van vloggers die beweren dat een mm300 prima kan als een skx007 past, maar ik twijfel daar vanwege de hoogte toch een beetje over. Het maakt mij niet uit welk horloge de mooiste wrist shots geeft (dat zijn inderdaad de 36mm horloges); belangrijker is dat ik het horloge zelf mooi vind. Maar ik wil natuurlijk wel een praktisch draagbaar horloge en daar twijfel ik bij de mm300 aan. Hoe vet die verder ook is.

1 like

Oris 65…blauw.
Ik moet wat geduld hebben maar die staat boven aan het lijstje.

Nou dat wordt vast weer een rondje passen dan! ROFLOL

1 like

Mag ik vragen op welk vlak de Seiko SPB077 tegenvalt? Ik heb het horloge sinds gister en ik moet zeggen dat ik hem op de redelijk goedkoopogende sluiting na, goed vind afgewerkt.

De band leek niet lekker op de kast te passen; er zat vrij veel speling tussen eindlink en lugs. Maar verder kwam het ook wel doordat ik de Sla025 er naast hield en die is wel héél mooi afgewerkt, maar natuurlijk veel duurder en daarom eigenlijk niet te vergelijken.

:joy::joy::joy: dus wat ik doe mag van jou niet? 36mm is prima en staat bij de meesten gewoon goed. En die 36mm is het enige wat TS goed staat, de rest is te groot. Eens dat als je erg grote of dikke polsen hebt en een horloge gewoon te klein is je een grotere maat neemt. En verder doet en denkt iedereen maar lekker wat die blieft.

2 likes

Dat klopt, smaken verschillen.
Wordt af en toe alleen n beetje kriebelig van het ophemelen van 36 mm horloges onder het mom van klassiek, het heurt, en tijdloos.

2 likes

Jij slaat spijkers met koppen Frans.

5 likes

36mm is een middenmaat die bij all dial horloges bij de gemiddelde man past. Aangezien een duiker navenant kleiner oogt mag dat eens maximaal 40-411mm doen, terwijl een Explorer achtig horloge voor de gemiddelde man nooit de 38mm zou moeten overstijgen.

Voor kleine mannen is een dress horloge van 34mm, een field / Explorer horloge van 36mm en een duiker van 38mm prima.

Kleine mannen: 1.75 bij een polsje van 16.5-17 cm.

Dus dat mag @Chlorophyl wel roepen. De topicstarter heeft alleen maar veel te grote horloges gepast, zo op het oog.

4 likes

Hmmm ik vind dat iedereen moet dragen wat ie mooi vind, groot of klein, opzichtig of ingetogen. Wat iemand draagt zegt iets over die persoon. Een waarde oordeel hieraan plakken vind ik zelf niet gepast. We hebben niet allemaal dezelfde smaak. :grinning:
Je kunt wel zeggen van probeer eens iets kleiners of opvallender of juist ingetogen… dan kan die persoon zelf beoordelen of ie dat mooier vindt of juist niet.

1 like

Iedereen weet toch zo langzamerhand wel dat je op basis van wristshots niet kunt beoordelen hoe een horloge staat? Zijn (bijna) altijd met een groothoeklens genomen dus vertekenen enorm. :sunglasses:

3 likes

:rofl: ik wist t.
Maar nou ook geen geruite broek met bretels dragen omdat meneer Kelder dat ook graag ziet hè.
Weet ook niet of die zuurstok-sokken van jou daarbij heuren :thinking:

1 like

Haha! Nee ruitjes staan mij niet.

Weet waar je grenzen liggen :sunglasses:

1 like

Ik ben een grote man met een kleine pols en absoluut niet gemiddeld, shit nou kan ik nooit meer horloges dragen :disappointed:

1 like

Wat je het beste past en zelf mooi vind heurt gewoon. En welke maat dat is ligt aan de smaak en de pols.

1 like

Goed man zo n bommetje :rofl:
Blijft n leuke discussie.
En allemaal gelijk dus allemaal n lijk :+1:

2 likes