Afgelopen woensdag was het eindelijk zover. Samen met de rest van het team van Fratello Watches zijn we afgereisd naar Biel om bij Omega het horloge in ontvangst te nemen.
De laatste maanden was Speedy Tuesday niet altijd even positief in beeld en dat was ook voor ons niet altijd even makkelijk. De laatste exemplaren worden asap uitgeleverd en Arthur van Omega heeft me beloofd dat hij er echt alles aan gaat doen. Het tij begint ondertussen behoorlijk te keren en Speedy Tuesday is al meermaals positief in het nieuws geweest:
Onlangs heeft Robert-Jan Broer een trofee in ontvangst mogen nemen voor het Speedy Tuesday project (Watch of the Year, Warschau)
Door Hodinkee lezers het meest verkozen op de vraag welk horloge je dit jaar zou uitkiezen onder 10.000 Dollar. Hier het fragment: https://youtu.be/-8XnhWaxEKU?t=36m50s
Na ontvangst hebben we samen met enkele Omega (museum) medewerkers geluncht in het Omega Museum.
Niet alleen achter glas kijken, maar letterlijk met stofjas en blauwe overschoentjes achter een horlogemaker kijken hoe de wijzers op een Speedy worden aangebracht. Erg indrukwekkend.
Volledig geautomatiseerd pick-systeem voor allerlei onderdelen. Een soort heftruck op een 50m hoge rails pickt alle onderdelen en stuurt dit vervolgens door naar een distributie-centrum. Van hieruit wordt eea doorgezet naar horlogemakers.
Toen was het moment daar. We werden bedankt door Raynald (CEO) en onder genot van champagne kon het horloge eindelijk om de pols. Tot op de dag van vandaag niet meer van mijn pols geweest:
Ik wil alle Speedy fans bedanken en ben blij dat ik op een creatieve manier kan bijdragen aan de community. Hopelijk kunnen we met zijn allen nog lang van de Speedmasters genieten.
Dat gaat idd echt niet gebeuren. Ik had de luxe om als een van de eersten een nummer te mogen reserveren (nog voordat de site live ging). Het is mijn geboortejaar geworden
Klopt, dit was echt een unieke ervaring. Maar ook mooi om te horen dat de CEO echt begrijpt dat hij moet luisteren naar de Speedmaster fans en zijn best doet om dicht bij de Moonwatch te blijven. Hij gaf aan dat 2019 ook een bijzonder jaar gaat worden voor Speedy fans (1969 - 2019, afin, you get the picture).
Maar mooi verhaal Teun, wat een unieke belevenis om zo te worden ontvangen, rondleiding te krijgen en op het eind met de CEO de ST in ontvangst te mogen nemen.
Het is jou, RJ en jullie team ook van harte gegund!
Mijn ST draag ik nu sinds een paar dagen en raak er nog niet op uitgekeken. Niet voor niks dat de ST het horloge van het jaar (<10k) is geworden!
Mooi verhaal Teun!
Sommigen krijgen hun horloge overhandigd van een handelaar, anderen verkiezen de AD. Maar je horloge op locatie overhandigd krijgen door de CEO…, man daar kan niets tegen op!