Rose gouden dress watch

Momenteel bezit ik een zwarte BB58, een Rolex 1601 en een Seiko 5, maar ik ben erachter gekomen dat ik echt een (rose) gouden dress watch mis. Ik kan jullie hulp hier wel bij gebruiken, vooral om de kosten een beetje in de hand te houden. Vintage mag ook.

Onderstaande vind ik mooi (ja, wie niet), maar zijn er ook horloges tot max €8-10k die mij hetzelfde gevoel geven? :slight_smile:

18 likes

Vooral vintage is er veel mogelijk… rose gouden dressers zijn alleen wel vaak maar 34 of 36mm, en de bouwkwaliteit is onvergelijkbaar met nu… of zelfs met een 1601.

Die dressers zijn wel in de regel veel goedkoper. Zal even wat plaatjes zoeken.

De polerouters zijn misschien een beetje out of the box…

9 likes
7 likes

Vintage IWC waarbij de naam is uitgeschreven vind ik ook chique.

10 likes

Opgelost :rofl: Al hoewel ik niet erg warm wordt van die foto’s maar dat zal wellicht aan de kwaliteit liggen. Helaas is Marseille niet echt om de hoek.

1 like

Beter wordt het niet (misschien iets boven budget):

Vintage heb je eindeloze mogelijkheden.

13 likes

Maar wel gaaf inderdaad.

Hier kan je niet verkeerd kiezen! Allemaal prachtig!

En betaalbaar. Zou denken dat geen van die horloges (ver) boven de 3k uitkomt.

1 like

Best fraai:

Zeker… al zou ik zelf eerder kijken naar polerouter jet of polerouter geneve. Die zijn iets sierlijker in mijn ogen.

Edit: dat lijkt me trouwens een jet case met latere generatie polerouter plaat / binnenwerk.

Als ik alleen al op chrono kijk kom ik inderdaad in die prijs range tweedehands wel al veel moois tegen.

2 likes

Je hebt gelijk, maar ik moet nog wel een flinke drempel over voordat ik duizenden euro’s uitgeef aan een horloge dat ik niet heb gezien. Ik zal het Nederlandse aanbod in de gaten houden.

En vanzelfsprekend: mocht iemand hier een mooi aanbod hebben dan hoor ik het ook graag.

Andere stijl dresswatch, binnen je pricerange. Je moet er van houden (en dat doe ik) :yum:

7 likes

Als je een nieuw horloge wil, is dit ook wel fraai voor rond de 6k.

longines-horloge-master-collection-40mm-l27938783

2 likes

Op die foto erg mooi, maar zal 'm in het echt moeten passen. Is dit een Santos Dumont?

Ik zie ook deze. Mooi kroontje!

5 likes

Die is ook erg mooi inderdaad. En verkrijgbaar in drie verschillende formaten als ik me niet vergis.

Is idd ook een Dumont. Deze is minder populair dan de Dumont die we kennen met screw down bezel

1 like

Dat vind ik dan weer erg duur voor een Longines (zelfs nieuw!)

1 like

Deze vind ik heel mooi, net geen 10K.

https://www.sinn.de/en/Modell/6110_Rose_Gold_S.htm