Rotary watches

Beste forumleden!

Een weekje geleden heb ik tijdens mijn vakantie in Schotland mijn oog laten vallen op een horloge van Rotary bij een lokale juwelier in Forres. Na deze in de zaak even gepast te hebben kon ik hem toch niet laten liggen omdat ik al een tijdje opzoek was naar een skeleton watch. Naderhand heb ik het merk even opgezocht en kon zo direct geen gekke dingen vinden (niet dat ik hier vanuit ga). Maar ik was toch even benieuwd wat de meningen hier erover zijn.



11 likes

Ik ken het merk verder niet zozeer, maar ik weet wel dat Rotary leuke Navitimer homages fabriceert. Ik mag het vast niet zeggen, maar dat vind ik best geinig! :smile:

Mijn Rotary: gekocht tijdens een vakantie in Wales :slight_smile:

die dus aan 2 kanten een horloge heeft:

6 likes

Voornamelijk bekend van hommages volgens mij. Niet bijzonder hoogstaand dacht ik maar wel leuk om te zien!

1 like

Doet me aan die aliexpress Earnshaw horloges denken

5 likes

If you are happy with it, it is all fine :sunglasses:

Dit is een merk met een mooie historie die best mooie modellen maakten. Helaas overgenomen door China en nu niet meer zo hoogstaand qua techniek.

Rotary Watches Ltd was established at La Chaux-de-Fonds, Switzerland, by Moise Dreyfuss in 1895. By the 1920s family members Georges and Sylvain Dreyfuss began importing Rotary watches to Britain, which was to become the company’s most successful market. Since 2014, it has been owned by Citychamp Watch & Jewellery Group Limited (an investment holding company formerly known as China Haidian Holdings until 2014)

Verbaast me toch een beetje dat niemand de moeite neemt wat research te doen en zomaar dingen roept vanuit een “gevoel”. google is your friend.

6 likes

Is dat niet met 9 van de 10 merken zo, die het “establishment” niet kent? :frowning:

1 like

Hij vraagt toch om meningen? Heb geen Google nodig om mijn mening te vormen hierover hoor

2 likes

Toch wel de nodige historie :sunglasses:

2 likes

Ik denk dat hij liever gefundeerde meningen heeft.

3 likes

Prachtig merk, helaas ook overgenomen door de chinese kooplieden, hier vind je nog de oudjes
https://www.rotarywatches.com/en/about/rotary-vintage-museum

1 like

De vintage stukken zijn inderdaad erg gaaf. Ik heb wel vaker wat leuks voorbij zien komen van Rotary op ebay. Hoewel ze door Chinezen zijn overgenomen, zijn ze wel ‘swiss made’. Ik ga er van uit dat dit niet fake is.:thinking:

Hoeft niet altijd “slecht” te zijn: zie Volvo en Jaguar.
(okay, zijn geen horloges)

Volvo is echt niet meer de kwaliteit die het ooit was


Klopt. Het is nu stukken beter.

3 likes

Ja dat heb ik gemerkt :face_with_hand_over_mouth: maar goed dat het een leaseauto was.