Nou dat voel je heeeeeel duidelijk, heb je geen zichtbodem voor nodig…
Ik heb dit gehad na bij mijn Glycine Combat Sub. En inderdaad permanente schade aan dat rad helaas.
Ook bij mijn Squale, net buiten de garantie…
Is nu bij mn horlogemaker voor een service:
“ Opwinding werkt niet meer.
Automaat is vast gelopen waardoor deze de opwindraderen heeft beschadigd. Enkele tanden van het kroon rad af en de automaatraderen zijn niet meer goed.
Advies:
Volledig onderhoud.
• Uurwerk demonteren, schoonmaken, monteren, olie en vetten op de juiste plek geven, echappement afregelen.
• Kast en band wordt ultrasonisch schoongemaakt.
• 10 bar waterdicht testen.
• Diverse raderen vervangen”
Hi allemaal bedankt voor de reacties!
Het horloge is sinds september in mijn bezit, nieuw van de juwelier.
Heb ze gemaild, ze gaven aan dat dit geen aanleiding was om hem na te laten kijken.
Reactie: “ Bedankt voor uw bericht. Dit is gebruikelijk en dient niet nagekeken te worden.”
Het horloge loopt verder goed, voelt alleen spannend bij het opwinden via de kroon.
Fijne juwelier heb je te pakken
. Ik zou er toch op aandringen dit op te lossen. Anders even een goed adres met Swatch bevoegdheden aanschrijven.
Dat is me bekend ![]()
Maar Swatch is ook van de Swatchgroep
maar vraag me toch af of daar ETA uurwerken inzitten…
Ik wil niet teveel zeggen over hoeveel Squales ik hier de laatste tijd krijg met net-aan post-garantie issues… ![]()
Non conformiteit zou ik denken. Hij moet ook met de hand op te winden zijn.
De garantie gaat in Nederland echt wel iets verder dan wat de fabriek aangeeft of de twee jaar die Europa eist. Je hebt het hier over horloges met een flinke prijs, daar mag je iets van verwachten.
Meteen even je stats gecheckt. Nieuw lid. Nou - wat jij schetst is wat jij wilt. Niet hoe het werkt.
Ach, werkt het zo? De groeten dan maar.
Ja zo werkt het helaas. Nothing personal, just watch-retail related business.
Ik heb zojuist even een filmpje van mijn Oris op Youtube geupload. Is dit waar jullie het over hebben?
Niet accepteren. Wat een walgelijke service.
Dit hoort niet!
Dit probleem is destijds uitvoerig door mijn docent uitgelegd. Die wisselraden zijn kwetsbaar, maar bij een nieuw uurwerk is dit echt een garantie probleem.
Aanvulling; die juwelier moet dit ook niet gaan nakijken. Eisen dat ze hem opsturen naar de fabrikant en anders zou ik Hamilton rechtstreeks contacteren incl dit verhaal.
Dealerschap niet waardig zoiets.
Ja zeer zeker wel. Dat is wel echt hun eer te na. En - de allereerste bestaansreden van het merk Swatch. Alles Zwitsers, EN goedkoop.
Dus die hoeven zich niet aan de wet te houden?
Joh, ga slapen. Hou even op met je wet en je “meer garantie dan op papier staat” want dat suggereer je.
@boner zoals je kunt lezen wil de juwelier nieteens na dit paar maanden oude horloge kijken. Laat staan er iets aan doen.
Kun je mij jurisprudentie laten zien van situaties waarin een horloge na de garantietermijn nog steeds onder garantie gerepareerd moest worden?
Dat suggereer ik inderdaad. De fabrieksgarantie is niet relevant. Je heb een overeenkomst met je juwelier. Die heb je mee te doen. Binnen 6 maanden moet die aantonen dat jij het probleem hebt veroorzaakt. De garantie op papier is niets waard, de wet bepaalt de garantie.