Ik ben benieuwd!
bijlbal Schreef:
Nu wreekt zich dan toch mijn onervarenheid, maar
wat zijn “lugholes”?
Lugs zijn 4 grote metalen stukken die uit de kast steken waar het bandje tussen zit.
Lugholes zijn kleine gaatjes aan de zijkant van die metalen stukken, zodat een pushpinnetje (metalen staafjes met veertjes tussen de lugeholes, waar je bandje aan mee vast zit aan de kast) makkelijk uitgedrukt kunnen worden.
Zoals dit
Heldere uitleg. Tja, en of ze die daar bij Rotor op verzoek maken. Je zou zeggen als ze ook het saffierglas op maat kunnen maken, zou dit ook moeten kunnen lijkt me.
bijlbal Schreef:
Heldere uitleg. Tja, en of ze die daar bij Rotor
op verzoek maken. Je zou zeggen als ze ook het
saffierglas op maat kunnen maken, zou dit ook
moeten kunnen lijkt me.
Ik hoop het. De meeste bedrijven doen niet alles zelf. Sommigen nemen glazen af van de 1 en kasten van de ander. En dan kan het best zo zijn dat de kastenmaker/-leverancier geen lugholes kan maken (voor kleine oplages ed).
Klopt, je zult ze het zelf moeten vragen. Kennelijk, kunnen ze het glas wel op maat slijpen.
Voorlopig blijf ik dus in spanning afwachten hoe ze mijn klusje hebben geklaard.
“De wijze kent tijd en wijze”
bijlbal Schreef:
Klopt, je zult ze het zelf moeten vragen.
Kennelijk, kunnen ze het glas wel op maat slijpen.Voorlopig blijf ik dus in spanning afwachten hoe
ze mijn klusje hebben geklaard.“De wijze kent tijd en wijze”
De wijze wacht daarom wijselijk af
Grumble gromble, ik mot wel… Jij hebt makkelijk praten, je hebt vast al vreselijk mooie horloges… Ik moet er nog op wachten… Maar goed, ze zeggen dat de voorpret het leukste is.
bijlbal Schreef:
Grumble gromble, ik mot wel… Jij hebt
makkelijk praten, je hebt vast al vreselijk mooie
horloges… Ik moet er nog op wachten… Maar
goed, ze zeggen dat de voorpret het leukste is.
Ik ben zeer tevreden met mijn klokjes. Aan de andere kant, zit jij in een fase waar je lekker op zoek bent naar wat je mooi vind, wat voor stijlen en modellen er allemaal bestaan. En die ervaring is ook priceless.
Ik ben nu juist steeds strenger aan het selecteren, om de verzameling niet nog veel groter te laten worden. Dus voor mij is het ook gewoon rond blijven neuzen. En ja, dat hoort ook voor mij bij de voorpret.
Zo was ik geinteresseerd in de stoere Steinhart Apollon. Gisteren gezellig bij een forumlid bekeken. En hoewel het klokje te fors voor mijn pols is, was het een leuke ervaring.
En bij Marco gekeken naar een merk als Glycine, waar mijn interesse ook door is gestegen. En beetje ideeen uitgewisseld over themadagen, shopinrichting, etc. Allemaal dingen die een horlogehobby voor mij zo leuk maken.
Grappig, ik heb ook even bij dat merk GLycine gekeken. VOlgens mij zit onze smaak niet ver van elkaar af. Sinds ik hardloop zijn mijn polsen ook geen “worste-armen” meer, en dan is een grote klok gewoon niet mooi. Ben wat te sportief afgevallen zeg maar. Maar ik ben liever 76kg ipv 90 6 maand terug. Dan toch maar een wat bescheidener klokje. Je gaat de foto’s zien, inclusief, hoe noemen we dat, een wristshot!
bijlbal Schreef:
Grappig, ik heb ook even bij dat merk GLycine
gekeken. VOlgens mij zit onze smaak niet ver van
elkaar af. Sinds ik hardloop zijn mijn polsen ook
geen “worste-armen” meer, en dan is een grote klok
gewoon niet mooi. Ben wat te sportief afgevallen
zeg maar. Maar ik ben liever 76kg ipv 90 6 maand
terug. Dan toch maar een wat bescheidener klokje.
Je gaat de foto’s zien, inclusief, hoe noemen we
dat, een wristshot!
(tu)
Hopelijk worden kleinere horloges weer in. Hoeven we ons niet vol te proppen om maar die horloges te kunnen passen
Lieve vrienden,
Ik heb de plaatjes, en serieus het is een heel mooi horloge. Maar ik zit te klieren met mijn fotoalbum. Ik denk dat canon geen direct linking toestaat. Dus morgen maak ik iets in fotobucket aan, maar daar is het nu net te laat voor. Om 6 uur weer op… Dus nog even wachten!
Je maakt het wel spannend…
Wij wachten met spanning af
Nou daar is tie dan! 't Was even klieren met de computertechniek.
Alles keurig afgeleverd, met geschreven en ingevuld garantiebewijs, en gebruiksaanwijzing. Zelfs een speciaal garantieformulier om, in dien nodig, de problemen in te beschrijven en op te sturen. Of dat nu Deutsche grundlichkeit is, maar wel prettig. Nou, kijk en oordeel zelf! En als je meer plaatjes wilt, nou dan hoor ik het wel…
Sesam open u!
Tja, roep maar ooooh, en aaah…
Let eens op de rand: Daar staat 10 atm en Saphirglass. Van die combi hebben ze geen enkel horloge van die maat in de standaard collectie. Zouden ze dat echt “custom” hebben gegraveerd? Ik kan het me haast niet voorstellen…
En dit noemen jullie dus een wristshot. Nog een heel gedraai als je die alleen moet maken met een vrij zware Spiegelreflexcamera… En ik ben ook nog links…
Ze moesten iets, dus hebben ze er maar “special” achter gezet.
Zo kan ik natuurlijk geen oordeel vellen, ik wil eerst meer plaatjes
Erg leuk geworden, het overtollige Nato moet wel even terug worden gevouwen. Gefeliciteerd met je aanwinst.
Mooi, dus eigenlijk een “one off” (tu)
Veel plezier er van.
(oh ja: ohh… ahhh)
Groet
Herman
ooooh… aaaaah… Mooi hoor. Een leuke flieger die ook nog eens goed waterdicht is. Leuke combi en inderdaad: die nato kan echt niet op die manier hoor. Doe es vouwen
OK, morgen meer plaatjes, jij je zin Zijkant? Nog dichterbij? Ik kijk nog wel even hoe anderen het doen. Weet nu tenminste die foto’s te plaatsen. Ik ga morgenavond even met een statiefje aan de gang, dat moet beter gaan.
Ja, daar liep ik ook al tegen aan, die te lange band, hoe vouw je die dan terug? De band helemaal knikken?
Ik kijk meer naar, dan op mijn horloge dat wel…
OK, stuitend, die nato op die manier. 'k Had het ticothijs ook al gevraagd. Moet ik de band dan helemaal knikken en terugstoppen naar achter? Hoe gaat zoiets. 'k Wil de band ook weer niet helemaal mollen…
't Is wel het horloge geworden dat ik echt wilde. En als ik zie wat er zoal wordt aangeboden met dit type uurwerk vond ik de prijs inderdaad heel geschikt. Hoewel, 't is geen wekelijkse aankoop, dat nou ook weer niet… Mijn collega’s vonden een quartz uit de Hema meer dan genoeg, en snapten er niet veel van.
Maar nogmaals, laat even weten hoe ik die band fatsoenlijk wegvouw, bvd.
Gewoon dubbelvouwen. Is stof dus gaat ie niet van kapot