Roulette date wheel Rolex datejust

Dag allemaal,

Afgelopen kerst hebben we doorgebracht in Berlijn.
Een bezoek aan Wempe en aan KadeWe kon natuurlijk niet ontbreken.
Ten aanzien wij komend jaar gaan trouwen en ik van mijn aanstaande een horloge i.p.v een ring mag moest mevrouw natuurlijk haar fiat geven op het model. Dat het een Rolex datejust moet worden staat al vast, idem aan het feit dat het een fluted bezel en jubilee band moet bezitten.
Echter welke wijzerplaat, mevrouw is immers gecharmeerd van de “wimbledon” wijzerplaat en welke maat 36 of 41mm laatst genoemde al aantal malen gepast hier in Nederland.

Vol verwachting met lief “ze wil anders nooit mee”
Richting Wempe een werkelijk prachtige zaak, waarna we na ontvangst begeleid richting de rolexlounge op de verdieping werden geleid.
Nadat ik mijn wens uitsprak gaf de medewerker te kennen geen enkel stalen datejust voorradig te hebben.
Enigszins teleurgesteld afscheid genomen en ons richting de KadeWe begeven, al snel vonden we de rolex boutique ook hier werden we vriendelijk ontvangen, hier lagen een aantal examplaren geen enkel exemplaar had een fluted bezel echter mocht dit de pret niet drukken, de keuze voor 36 mm werd gemaakt.
Echter viel mij tijdens het passen een ding op waar de medewerker geen antwoord op had.
Een exemplaar met blauwe wijzerplaat en gladde bezel bezat een rode 1 in het datumvenster, als iemand een hekel heeft aan rood ben ik dat wel.
Nadat we onze weg vervolgd hadden dit fenomeen gegoogled en kwam ik op de definitie “roulette date wheel” mijn vraag is is dit een optie of is dit puur geluk dat bepaalde modellen deze datum plaat meekrijgen?

1 like

Als jij een nieuwe Datejust koopt kun jij een dial uit de catalogus kiezen. Als ze hem niet op voorraad hebben bestellen ze hem voor ze.

Het kan misschien iets duurder worden, volgens mij staan de prijzen ernaast in diezelfde map.

(Bij Gassan op de Dam tenminste).

1 like

Niks voor mij zo’n roulette diail, wel apart!

3 likes

Scherp! titel aangepast😊

Als ik je goed begrijp is het optioneel, dankjewel voor de verheldering!

1 like

Enkel omdat je het zelf ook aanhaalt, denk ook aan dial vs dail. :wink:

Maar klopt, vind het zelf overigens niet mooi.

2 likes

Oh wacht. Je hebt het over de datumschijf, ik dacht een andere wijzerplaat. Ja, die kun je ook in het zwart kiezen.

Mijn ongevraagde mening:

1 like

Ik hoorde een verkoopster bij S&C zeggen dat alle 36mm datejust’s tegenwoordig een roulette schijf hebben, ik weet het niet maar twijfelde wel aan de waarheid van haar uitspraak. Ben dus wel benieuwd naar wat de kenners te melden hebben hierover.